Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG’S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica dels alumnes universitaris durant els anys acadèmics 2015-2016 i 2016-2017

La Conselleria d'Educació i Universitat davant la necessitat d'invertir en la formació de capital humà pretén afavorir l'excel·lència en el rendiment acadèmic i per això, ofereix una convocatòria d'ajudes per promoure l'excel·lència acadèmica dels alumnes universitaris, de les quals es podran beneficiar, si compleixen uns determinats requisits acadèmics, els alumnes amb domicili a les Illes Balears que hagin finalitzat els estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els cursos 2015-2016 o 2016- 2017.

NOVETAT !

Publicació de la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 31 d'octubre de 2018 per la qual es concedeixen ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els anys 2015-2016 o 2016-2017.

El 18 d'octubre de 2018 es va publicar a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior la Proposta de resolució de concessió de les ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els anys 2015-2016 o 2016-2017 i es va obrir el termini pertinent per presentar-hi al·legacions.

Finalitzat el termini per formular al·legacions, no es va rebre cap al·legació al respecte.

Per això, es concedeixen les ajudes d'excel·lència per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els cursos acadèmics 2015-2016 o 2016-2017 a les persones sol·licitants que consten en l'Annex 1.

Les sol·licituds presentades per les persones beneficiàries compleixen els requisits establerts i presenten la documentació completa exigida en la convocatòria.

L'import de l'ajuda és de 1.500,00 euros.

Annex 1: Persones a les quals es concedeixen ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els anys 2015-2016 o 2016-2017.

S'exclouen les sol·licituds d'ajudes d'excel·lència per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau a qualsevol universitat espanyola durant els cursos acadèmics 2015-2016 o 2016-2017 a les persones sol·licitants que consten en l'Annex 2.

Els motius d'exclusió s'indiquen en l'Annex 3.

Annex 2: Persones excloses de l'ajuda.

Annex 3: Codificació de les causes d'exclusió.

Termini per l'interposició de recursos: Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar:

- Recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Educació i Universitat: Un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució.

- Recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears: Dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució.

Persones destinatàries

Alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials de grau de qualsevol universitat espanyola durant el curs 2015-2016 i 2016-2017.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos, segons l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

Tràmits

X

Concessió d'ajudes d'excel·lència acadèmica

Requisits

Persona interessada

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Termini per l'interposició de recursos: Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar:

- Recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Educació i Universitat: Un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució.

- Recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears: Dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

X

Esmena de documentació

Requisits

Aportar la documentació per esmenar la sol·licitud que s'especifica a cada un dels sol·licitants que consten a l'Annex 1 de l'informe.

Documentació a presentar

Annex 1: Llistat de persones amb documentació pendent.

Documentació a aportar segons cada cas:

A.1 Manca la signatura del sol·licitant a la sol·licitud o és una fotocòpia.

B.1 Manca presentar una fotocòpia del passaport.

C.1 Manca presentar una fotocòpia del NIE.

*E.1 Manca el certificat acadèmic complet on constin la totalitat de les assignatures cursades durant la titulació, amb el nombre de crèdits , les qualificacions obtingudes, la nota mitjana de l'expedient acadèmic i la taxa d'eficiència.

*E.2 Manca compulsar la fotocòpia del certificat acadèmic segellat per la universitat.

*E.3 El certificat acadèmic no està segellat per la universitat.

*E.4 Manca el certificat acadèmic complet i segellat per la universitat.

*E.5 Manca el certificat acadèmic segellat per la universitat que acrediti la taxa d'eficiència (definida al Reial decret 861/2010, de 2 de juliol).

*E.6 Manca el certificat acadèmic segellat per la universitat que acrediti la nota mitjana de l'expedient acadèmic.

K.1 Manca la declaració responsable de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular signada pel sol·licitant o se n'ha presentat una fotocòpia.

K.2 En la declaració responsable de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular, signada pel sol·licitant, el número de compte bancari és incomplet.

K.3 En la declaració responsable de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular, no està signada pel sol·licitant.

P.2 Manca el certificat que acredita l'empadronament a un municipi de les Illes Balears.

Models:

Termini màxim

Des de la data de publicació a la pàgina web fins al 28 de setembre de 2018, inclòs.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)