Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG’S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Establiment, renovació o modificació de concerts educatius per a la prestació del servei públic de l'educació a les Illes Balears curs 2018-2019 [educació concertada]

La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació disposa un sistema de concerts per aconseguir una prestació efectiva del servei públic de l'educació, de manera gratuïta, en condicions d'igualtat i en el marc de la programació general de l'ensenyament.

Per poder acollir-se al règim de concerts educatius, els centres privats hauran de complir amb els requisits mínims que s'estableixin en desenvolupament de l'article 14 de la Llei orgànica reguladora del dret a l'educació, estar autoritzats per impartir els ensenyaments objecte del concert, s'hauran de sotmetre a les normes establertes en el Títol IV de la Llei orgànica esmentada i assumir les obligacions derivades del concert en els termes establerts en el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, aprovat pel Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre. Així mateix, han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Els concerts educatius amb centres docents privats que imparteixen ensenyaments de segon cicle d'educació infantil i ensenyaments d'educació primària, educació secundària obligatòria, educació especial, UEECO i formació professional bàsica se subscriuen en règim general. Els concerts educatius subscrits per a impartir ensenyaments de batxillerat i de cicles formatius de grau mitjà i superior tenen caràcter singular.

Persones destinatàries

Poden sol·licitar la subscripció, la modificació o la renovació de concerts educatius els titulars de centres docents privats de la comunitat autònoma de les Illes Balears autoritzats a impartir els ensenyaments següents: educació infantil (segon cicle); educació primària; educació secundària obligatòria; educació especial (aules ordinàries, aules substitutòries a centres específics – ASCE i unitats educatives específiques a centres ordinaris – UEECO; batxillerat; formació professional bàsica; cicles formatius de grau mitjà; i cicles formatius de grau superior.

S'entén per titular d'un centre docent privat la persona física o jurídica que consti com a tal en el Registre de Centres Docents (RCD) de la Conselleria d'Educació i Universitat.

Termini per a resoldre i notificar

L'aprovació o denegació dels concerts educatius es farà abans del 15 d'abril de l'any corresponent. La formalització del concert educatiu en document administratiu s'ha de dur a terme abans del 15 de maig de l'any corresponent.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Observacions

Novetat: En data 16 de juny de 2018 s'ha publicat al BOIB una Resolució que modifica la Resolució provisional, en el sentit d'esmenar tres errades consistents en l'omissió de tres centres a l'annex 3 (vegeu el tràmit creat a aquest efecte). El termini per formular al·legacions (a través del GestIB) comença dia 18 de juny i acaba dia 29 de juny de 2018.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitat

Tràmits

X

Iniciació (sol·licituds dels centres)

Requisits

Poden sol·licitar la subscripció, la modificació o la renovació de concerts educatius els titulars de centres docents privats de la comunitat autònoma de les Illes Balears autoritzats a impartir els ensenyaments següents: educació infantil (segon cicle); educació primària; educació secundària obligatòria; educació especial (aules ordinàries, aules substitutòries a centres específics – ASCE i unitats educatives específiques a centres ordinaris – UEECO; batxillerat; formació professional bàsica; cicles formatius de grau mitjà; i cicles formatius de grau superior.

S'entén per titular d'un centre docent privat la persona física o jurídica que consti com a tal en el Registre de Centres Docents (RCD) de la Conselleria d'Educació i Universitat.

Documentació a presentar

Les sol·licituds per a la renovació, la modificació o la subscripció d'un concert educatiu per a cada etapa educativa s'han de presentar telemàticament, a través del GestIB (aplicació per a la gestió educativa de les Illes Balears), amb la documentació que indica l'Annex 1 de la convocatòria, escanejada en format PDF/A amb la característica OCR.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Presentació de sol·licituds: De l'1 de gener de 2018 fins al 31 de gener de 2018 a les 23.59 hores. L'esmena i la millora de les sol·licituds, a petició motivada de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, es podrà efectuar fins al 14 de febrer de 2018, a les 23.59 hores.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Centres Educatius

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177750 - Fax: 971176840

(concertseducatius@dgplacen.caib.es)

X

Resolució provisional de dia 8 de maig de 2018 (publicada el 17 de maig al BOIB)

Requisits

Una vegada emesos els informes establerts per la normativa d'aplicació, partint d'aquests informes i valorades les memòries presentades pels centres, oïdes les propostes de la Comissió de Concerts Educatius de les Illes Balears i d'acord amb els recursos pressupostaris destinats al finançament dels centres concertats, el director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà una proposta provisional sobre la concessió o la denegació dels concerts, que es publicarà al BOIB i fixarà un termini de 10 dies hàbils perquè els sol·licitants puguin al·legar, a través del GestIB, el que considerin procedent.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

[17.05.2018] Publicada la Resolució provisional. El termini per formular al·legacions (a través del GestIB) comença dia 18 de maig i acaba dia 31 de maig de 2018.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Centres Educatius

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177750 - Fax: 971176840

(concertseducatius@dgplacen.caib.es)

X

Resolució de dia 28 de maig de 2018 que modifica la Resolució provisional (publicada el 5 de juny al BOIB)

Requisits

Una vegada finalitzat el termini del procés d'admissió i comprovades les dades en relació amb la demanda real de places a l'etapa d'educació infantil als centres privats concertats de les Illes Balears, en aplicació del que disposa el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, aprovat pel Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, pertoca modificar la Resolució provisional, en el sentit de reduir el nombre d'unitats concertades a l'etapa d'educació infantil a dos centres.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

[05.06.2018] Publicada la Resolució que modifica la Resolució provisional. El termini per formular al·legacions (a través del GestIB) comença dia 6 de juny i acaba dia 19 de juny de 2018.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Centres Educatius

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177750 - Fax: 971176840

(concertseducatius@dgplacen.caib.es)

X

Resolució de dia 4 de juny de 2018 que modifica la Resolució provisional, en el sentit d'esmenar tres errades en l'annex 3 consistents en l'omissió de tres centres (publicada el 16 de juny al BOIB)

Requisits

Aquesta Resolució corregeix tres errades en l'annex 3 de la Resolució provisional de dia 8 de maig de 2018, concretament l'omissió de l'aparició dels centres CC Beato Ramon Llull (07001526), CC Sa Real (07001344) i CC Virgen del Carmen (07002816) en l'annex esmentat, com també les corresponents observacions en l'annex 9. Per a aquests tres centres s'havien realitzat totes les actuacions prèvies al dictat de la resolució provisional.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

[16.06.2018] Publicada la Resolució que modifica la Resolució provisional per corregir tres errades. El termini per formular al·legacions (a través del GestIB) comença dia 18 de juny i acaba dia 29 de juny de 2018.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Centres Educatius

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177750 - Fax: 971176840

(concertseducatius@dgplacen.caib.es)

X

Resolució definitiva de dia 13 de novembre de 2018 (publicada dia 15 de novembre al BOIB)

Requisits

Després d'haver valorat les al·legacions a la resolució provisional presentades pels centres sol·licitants, el director general de Planificació, Ordenació i Centres elaborarà una proposta de resolució definitiva d'aprovació o denegació de l'accés al règim dels concerts educatius sol·licitats o la renovació o la modificació dels concerts i elevarà aquesta proposta de resolució definitiva al conseller d'Educació i Universitat, que resoldrà sobre la concessió o denegació dels concerts. La resolució es publicarà al BOIB i es notificarà a les persones interessades.

Contra la resolució definitiva sobre la concessió o denegació dels concerts dictada pel conseller d'Educació i Universitat, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos que regulen tant la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, com la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Finalment, es convocarà als titulars del centres que accedeixin al règim de concerts educatius, o que modifiquin el concert educatiu ja subscrit, o que el renovin, per a la signatura del document formal de concert educatiu per triplicat.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

L'aprovació o denegació dels concerts educatius es farà abans del 15 d'abril de l'any corresponent. La formalització del concert educatiu en document administratiu s'ha de dur a terme abans del 15 de maig de l'any corresponent.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica:

- Al registre electrònic de l’Administració autonòmica, per mitjà de la seva seu electrònica (si es tracta d’un tràmit telemàtic), o al registre electrònic comú de l’Administració General de l’Estat. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve.

- A qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes aquestes oficines aquí.

- A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Universitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Centres Educatius

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177750 - Fax: 971176840

(concertseducatius@dgplacen.caib.es)