Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG’S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Establiment, renovació o modificació de concerts educatius per a la prestació del servei públic de l'educació a les Illes Balears curs 2021-2022

La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació disposa un sistema de concerts per aconseguir una prestació efectiva del servei públic de l'educació, de manera gratuïta, en condicions d'igualtat i en el marc de la programació general de l'ensenyament.

Per poder acollir-se al règim de concerts educatius, els centres privats hauran de complir amb els requisits mínims que s'estableixin en desenvolupament de l'article 14 de la Llei orgànica reguladora del dret a l'educació, estar autoritzats per impartir els ensenyaments objecte del concert, s'hauran de sotmetre a les normes establertes en el Títol IV de la Llei orgànica esmentada i assumir les obligacions derivades del concert en els termes establerts en el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, aprovat pel Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre. Així mateix, han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Els concerts educatius amb centres docents privats que imparteixen ensenyaments de segon cicle d'educació infantil i ensenyaments d'educació primària, educació secundària obligatòria, educació especial, UEECO i formació professional bàsica se subscriuen en règim general. Els concerts educatius subscrits per a impartir ensenyaments de batxillerat i de cicles formatius de grau mitjà i superior tenen caràcter singular.

Codi SIA

2401023

Persones destinatàries

Poden sol·licitar la subscripció, la modificació o la renovació de concerts educatius els titulars de centres docents privats de la comunitat autònoma de les Illes Balears autoritzats a impartir els ensenyaments següents: educació infantil (segon cicle); educació primària; educació secundària obligatòria; educació especial (aules ordinàries, aules substitutòries a centres específics – ASCE i unitats educatives específiques a centres ordinaris – UEECO; batxillerat; formació professional bàsica; cicles formatius de grau mitjà; i cicles formatius de grau superior.

S'entén per titular d'un centre docent privat la persona física o jurídica que consti com a tal en el Registre de Centres Docents (RCD) de la Conselleria d'Educació i Universitat.

Termini per a resoldre i notificar

L'aprovació o denegació dels concerts educatius es farà abans del 15 d'abril de l'any corresponent. La formalització del concert educatiu en document administratiu s'ha de dur a terme abans del 15 de maig de l'any corresponent.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part o d'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Formació Professional

Tràmits

X

Iniciació (sol·licituds dels centres)

Requisits

NO ÉS NECESSARI QUE ELS CENTRES PRESENTIN CAP SOL·LICITUD PER RENOVAR LES MATEIXES UNITATS DE CADA ETAPA EDUCATIVA QUE JA TENEN CONCERTADES (s'ha de tenir en compte que es fa la diferència entre les unitats de 1r i 2n curs d'ESO i les de 3r i 4t curs d'ESO).

Poden sol·licitar la subscripció, la modificació o la renovació de concerts educatius els titulars de centres docents privats de la comunitat autònoma de les Illes Balears autoritzats a impartir els ensenyaments següents: educació infantil (segon cicle); educació primària; educació secundària obligatòria; educació especial (aules ordinàries, aules substitutòries a centres específics – ASCE i unitats educatives específiques a centres ordinaris – UEECO; batxillerat; formació professional bàsica; cicles formatius de grau mitjà; i cicles formatius de grau superior.

S'entén per titular d'un centre docent privat la persona física o jurídica que consti com a tal en el Registre de Centres Docents (RCD) de la Conselleria d'Educació i Universitat.

Documentació a presentar

La sol·licitud per a la renovació, la modificació o la subscripció d'un concert educatiu per a cada etapa educativa que es pretengui s'ha de presentar telemàticament, a través del GestIB (aplicació per a la gestió educativa de les Illes Balears), amb la documentació que indica l'ANNEX 1 de la convocatòria, escanejada en format PDF/A amb la característica OCR. Les sol·licituds s'han d'emplenar seguint les instruccions de l'ANNEX 2 de la convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Presentació de sol·licituds (a través del GestIB): De l'1 de gener de 2021 fins al 31 de gener de 2021 a les 23.59 hores. L'esmena i la millora de les sol·licituds, a petició motivada de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, es podrà efectuar des del 10 de febrer de 2021 fins al 28 de febrer de 2021, a les 23.59 hores.

Forma de presentació

Les sol·licitud relatives a aquest procediment administratiu han de ser presentades mitjançant el seu tràmit telemàtic, al qual podeu accedir fent un "clic" al botó «Inicia un nou tràmit». Per poder fer aquest tipus d'enviaments, us heu d'identificar mitjançant algun dels sistemes que visualitzareu en iniciar el tràmit. Podeu consultar aquests sistemes en l'apartat d' «Identificació i signatura electrònica» de la Seu Electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Formació Professional

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(cbruguera@dgplacen.caib.es)

X

Resolució provisional i presentació d'al·legacions

Requisits

Una vegada emesos els informes establerts pel Decret 3/2017, valorades les sol·licituds i les memòries presentades pels centres, oïdes les propostes de la Comissió de Concerts Educatius de les Illes Balears i d'acord amb els recursos pressupostaris destinats al finançament dels centres concertats, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha dictat la Resolució provisional sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius per al curs escolar 2021-2022 (BOIB núm. 72, de 3 de juny). Aquesta Resolució fixa un termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació al BOIB perquè els sol·licitants puguin formular les al·legacions que considerin adients. Per tant, el termini per presentar les al·legacions comença el 4 de juny i finalitza el 17 de juny de 2021, ambdós dies inclosos.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 4 de juny al 17 de juny de 2021

Forma de presentació

Les sol·licitud relatives a aquest procediment administratiu han de ser presentades mitjançant el seu tràmit telemàtic, al qual podeu accedir fent un "clic" al botó «Inicia un nou tràmit». Per poder fer aquest tipus d'enviaments, us heu d'identificar mitjançant algun dels sistemes que visualitzareu en iniciar el tràmit. Podeu consultar aquests sistemes en l'apartat d' «Identificació i signatura electrònica» de la Seu Electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(cbruguera@dgplacen.caib.es)

X

Resolució definitiva de dia 20 de setembre de 2021

Requisits

Després d'haver valorat les al·legacions a la resolució provisional presentades pels centres sol·licitants, el director general de Planificació, Ordenació i Centres elaborarà una proposta de resolució definitiva d'aprovació o denegació de l'accés al règim dels concerts educatius sol·licitats o la renovació o la modificació dels concerts i elevarà aquesta proposta de resolució definitiva al conseller d'Educació i Universitat, que resoldrà sobre la concessió o denegació dels concerts. La resolució es publicarà al BOIB i es notificarà a les persones interessades.

Contra la resolució definitiva sobre la concessió o denegació dels concerts dictada pel conseller d'Educació i Universitat, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos que regulen tant la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, com la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Finalment, es convocarà als titulars del centres que accedeixin al règim de concerts educatius, o que modifiquin el concert educatiu ja subscrit, o que el renovin, per a la signatura del document formal de concert educatiu per triplicat.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Contra la resolució definitiva sobre la concessió o denegació dels concerts dictada pel conseller d'Educació i Universitat, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos que regulen tant la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, com la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica per mitjà delRegistre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultarles adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Formació Professional

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(cbruguera@dgplacen.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres
Finalitat Tramitació del procediment
Destinatari No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional