Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa amb activitat a les Illes Balears per cobrir els interessos i el cost d'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i liquiditat (convoc.2020)

Atorgament d'ajuts als emprenedors i a les emprenedores, ala micro, petita i mitjana empresa de les Illes Balears que hagin formalitzat operacions financeres avalades per ISBA, SGR, destinades a finançar noves inversions productives o per a la liquiditat, formalitzades entre l'1 de desembre de 2019 i el 30 de novembre de 2020. Els ajuts es destinen a cobrir el cost d'aval dels primers quatre anys de les operacions que formalitzin amb ISBA, SGR, i si escau, els interessos de les operacions de finançament d'inversions productives per un màxim de set anys.

Codi SIA

2264070

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns, les agrupacions d'interès econòmic (AIE), les unions temporals d'empreses (UTE) i empreses d'economia social domiciliades o que duguin a terme un projecte d'inversió a les Illes Balears, que compleixin els requisits de les micro, petita i mitjana empresa i que formalitzin entre l'1 de desembre del 2019 i el 30 de novembre del 2020 operacions financeres.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Presentació de la sol·licitud d'ajuts als emprenedors i a les emprenedores, a la micro, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir els interessos i cost d'aval d'ISBA, SGR en operacions de finançament d'inversions

Requisits

Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns, AIE, UTE i empreses d'economia social domiciliades o que duguin a terme un projecte d'inversió a les Illes Balears, que compleixin els requisits de les micro, petita i mitjana empresa i que formalitzin entre 1/12/19 i el 30/11/20 operacions financeres que financin projectes d'inversions de les pimes o operacions de finançament de liquiditat en que els centres productius estiguin ubicats a les Illes Balears.

Documentació a presentar

D'acord amb l'apartat 7.1. de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 10 de febrer de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2020 d'ajuts als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa amb activitat a les Illes Balears per cobrir els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i liquiditat: Les sol·licituds, amb la seva documentació complementària, s'han de presentar per al seu registre, a través de l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, segons els models que hi ha disponibles en el web de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació que s'indica al apartat 7.2. de la Resolució esmentada.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins el 4 de desembre de 2020.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Observacions

La sol·licitud, la memòria i la resta de documentació acreditativa del compliment dels requisits s’ha de presentar a ISBA, SGR.

Contacte per a la tramitació: ISBA, SGR

C/ Genil, 30

07009 Palma de Mallorca

971 46 12 50

https://www.isbasgr.es/cat/

X

Justificació d'ajuts

Requisits

Les persones o entitats beneficiaris han de justificar davant l'òrgan instructor, mitjançant l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, la formalització de l'operació financera vinculada amb l'ajut concedit.

Documentació a presentar

Les persones o entitats beneficaries han de justificar davant l'òrgan instructor, mitjançant l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, l'aplicació dels fons percebuts procedents de l'operació de finançament i el compliment de la resta de condicions per les quals s'hagi concedit la subvenció, per mitjà de la presentació d'un compte justificatiu que ha de contenir els documents indicats en el punt 11.1.c) de la convocatòria.

Models:

Termini màxim

El beneficiari ha d'efectuar la justificació davant ISBA, SGR en el termini màxim de deu mesos des de la data de la resolució de concessió de la subvenció, o de dotze mesos si la resolució es va produir abans de l'1 de març, i sempre dins el termini que estableix el punt 11.1.a) de la convocatòria.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Sol·licitud pagament anualitat ajut cost aval

Requisits

La sol·licitud l'ha de fer l'entitat col·laboradora, en nom dels beneficiaris que als quals s'hagi concedit una subvenció d'aquesta convocatòria

Documentació a presentar

Relació d'expedients d'ajuts d'aquesta convocatòria amb els imports de l'ajut a l'anualitat del cost de l'aval que correspongui.

Termini màxim

Anualitat 2023: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2023

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar