Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts destinats a promocionar l'ocupació autònoma per abordar el repte demogràfic i facilitar la transformació productiva cap a una economia verda i digital, amb el finançament de la Unió Europea - "NextGenerationEU"

1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts per fomentar l'ocupació autònoma amb la finalitat de facilitar la constitució de persones desocupades en treballadors autònoms, per mantenir l'activitat per compte propi i a consolidar el projecte d'autoocupació, per tal d'abordar el repte demogràfic i facilitar la transformació productiva cap a una economia verda i digital, per mitjà dels programes següents:

— Programa 1: ajuts econòmics a l'inici de l'activitat, destinat a promocionar la constitució de persones desocupades i inscrites en demanda d'ocupació com a treballadors autònoms per facilitar la transformació productiva cap a una

economia verda i digital.

— Programa 2: ajuts per a la consolidació de noves línies de negoci i canvi d'activitat per la transformació productiva cap a una economia verda i digital:

són ajuts per reenfocar el projecte d'autoocupació, per ajudar a la pervivència i millora del negoci i per la transformació productiva cap a una economia verda i digital.

2. Aquesta convocatòria és execució de la Inversió 4, «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat», compresa en el Component 23 «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu» del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència, i és objecte de finançament mitjançant els recursos financers derivats de l'Instrument Europeu de Recuperació («Next Generation EU»), a través del Mecanisme de Recuperació i

Resiliència, establert pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.

Codi SIA

2739275

Persones destinatàries

Programa 1: ajuts econòmics a l'inici de l'activitat, destinat a promocionar la constitució de persones desocupades i inscrites en demanda d'ocupació com a treballadors autònoms per facilitar la transformació productiva cap a una economia verda i digital

Beneficiaris

Les persones desocupades i inscrites en l'oficina corresponent del servei públic d'ocupació almenys des del dia abans del començament de l'activitat.

Programa 2. Ajuts per a la consolidació de noves línies de negoci i canvi d'activitat per la transformació productiva cap a una economia verda i digital

Beneficiaris

Poden ser beneficiaris dels ajuts els treballadors autònoms que estiguin d'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional corresponent que compleixin els requisits següents:

a) Haver-se mantingut d'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional corresponent, des d'un any abans a la data de publicació d'aquesta convocatòria, com a mínim, o acreditar una temporada almenys d'activitat estacional (quatre mesos dins l'any).

b) No haver estat beneficiari dels ajuts de promoció de l'ocupació autònoma convocats per la conselleria competent en matèria de treball en els quatre anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

c) A més, prèviament a la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant ha de fer la formació en línia, dissenyada per l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI Balears), que es pot trobar en l'adreça electrònica https://www.iempren.es/formacio-en-linia/ i ho ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent emès per l'Institut, que es podrà obtenir a través de la mateixa aplicació informàtica una vegada superada la formació.

d) Dur a terme un pla d'empresa adreçat al reenfocament del negoci, segons el model de pla d'empresa i de pla economicofinancer disponible en l'adreça electrònica https://www.iempren.es/descarrega-el-model-de-pla-dempresa/.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD

Requisits

1.2.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts:

a) Les persones desocupades i inscrites en l'oficina corresponent del servei públic d'ocupació almenys des del dia abans del començament de l'activitat.

1.2.2. A més dels requisits generals establerts en l'apartat setè d'aquesta convocatòria, les persones beneficiàries han de reunir els requisits següents:

a) No haver estat d'alta com a autònom durant l'any anterior a la data d'inici de l'activitat, en el mateix o similar epígraf de l'impost d'activitats empresarials per al qual se sol·licita l'ajut.

b) Constar d'alta en el règim especial de treballadors autònoms o règim especial per compte propi de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional corresponent prèviament a la presentació de la sol·licitud de

subvenció. La data d'alta en aquests règims o en la mutualitat es considera com a data d'inici d'activitat i ha d'estar compresa en l'àmbit temporal establert en l'apartat quart, punt 1, d'aquesta Resolució.

c) Constar d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques i en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

d) A més, prèviament a la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant ha de fer la formació en línia dissenyada per l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI Balears), que es pot trobar en l'adreça electrònica

https://www.iempren.es/formacio-en-linia/ i ho ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent emès per l'Institut, que es podrà obtenir mitjançant la mateixa aplicació informàtica una vegada superada la formació.

e) Dur a terme un pla d'empresa segons el model disponible a l'adreça electrònica https://www.iempren.es/descarrega-el-model-de-pla-dempresa/ o segons el model disponible a la pàgina web de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, a l'adreça electrònica https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=es&coduo=3828706. Aquest pla d'empresa consta de dos documents diferenciats: la part descriptiva del projecte (en format de document de text) i la part economicofinancera (en format de full de càlcul). És imprescindible la presentació d'ambdues parts.

Els plans d'empresa s'hauran de presentar, per la persona sol·licitant, juntament amb la sol·licitud de subvenció i, posteriorment a aquesta presentació, se sotmetran a la valoració tècnica positiva dels serveis de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, d'alguna de les cambres de comerç de les Illes Balears o d'alguna de les organitzacions empresarials d'àmbit general inscrites en el Registre d'associacions empresarials de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

Els plans d'empresa que no segueixin el model esmentat no podran ser valorats, amb la consegüent denegació dels ajuts.

La valoració negativa del pla d'empresa presentat implica igualment la denegació dels ajuts.

La valoració del pla d'empresa s'ha de fer tenint en compte els criteris següents:

— Obtenció d'una rendibilitat adient per assegurar la continuïtat del negoci.

— Existència de coherència de les dades que consten en el pla d'empresa.

— Disposar de solvència financera suficient durant els dos anys de manteniment de l'alta com a treballadora o treballador autònom, com a mínim.

— Aportació d'experiència i coneixements necessaris per dur a terme el projecte.

Documentació a presentar

2. Només en cas que l'interessat s'oposi a l'autorització a què fa referència l'apartat anterior, s'hauran d'aportar amb la sol·licitud els documents següents:

a) DNI/NIE

b) Certificat d'empadronament.

c) Certificat de Vida Laboral.

d) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el domicili fiscal.

e) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

f) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

g) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions3. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions responsables:

a) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar els sistemes d'informació corresponents i verificar tals requisits i condicions per part dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o l'exigència de reintegrament.

b) Acceptació de la cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

c) Declaració responsable en la qual es reculli el compromís de compliment dels principis transversals establerts en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que afectin les subvencions sol·licitades.

d) Declaració responsable que contingui l'avaluació favorable d'adequació al principi de "no causar mal significatiu", d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de l'Ordre TES/1151/2021, de 24 d'octubre.

e) Declaració responsable de no trobar-se culpable en alguna de les circumstàncies establertes en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari.

f) Declaració relativa a la cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

g) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

h) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot obtenir aquesta documentació o la prevista en la lletra a) anterior, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015 i l'article 2.1.e) del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d'ajuts.

Termini màxim

30/06/2023

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

X

PRESENTACIÓ DOCUMENTACIÓ/RECURSOS/DESISTIMENT/COMUNICACIONS.

Requisits

S'HA D'INTRODUÏR EL NÚMERO DE DNI/NIE, I NÚMERO D'EXPEDIENT O REGISTRE.

Documentació a presentar

Termini màxim

TRÀMIT 3 - PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ - INICI D'ACTIVITAT

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

X

Tràmit 3 - Presentació de documentació - Consolidació de noves línies de negoci (documentació addicional, contestació requeriments, recursos, desistiments)

Requisits

TRÀMIT 3 - PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ - CONSOLIDACIÓ DE NOVES LÍNIES DE NEGOCI

Documentació a presentar

Termini màxim

TRÀMIT 3 - PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ - CONSOLIDACIÓ DE NOVES LÍNIES DE NEGOCI

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar