Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Model de garantia en matèria de residus mitjançant certificat d'assegurança

Model per aportar a la companyia asseguradora per redactar un certificat d'assegurança que es requereix per a obtenir autorització d'activitat professional en matèria de gestió, negociant, agent o transport de residus, establert a les lleis 7/2022 i 8/2019

Codi SIA

2410112

Persones destinatàries

Persones jurídiques obligades a la presentació de garanties de conformitat amb la normativa de Residus i Sòls Contaminats

Requisits

Aquesta modalitat de fiança haurà de ser atorgada per una entitat d'assegurances autoritzada per la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions, del Ministeri d'Afers Econòmics i Transformació digital, per operar en el ram d'assegurança de caució.

Les persones signants com apoderades del certificat d'assegurança han de tenir els seus poders validats davant l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (*).

El procediment és el següent:

1.- L'empresa que ha de dipositar la garantia (o l'entitat asseguradora directament), descarregarà el model que es pot trobar en aquesta pàgina i el farà arribar a l'entitat asseguradora amb la qual ha concertat l'establiment de la pòlissa.

2.- L'entitat asseguradora podrà emprar la seva imatge corporativa en el document d'aval, però és convenient que el contingut del document sigui fidel al model oficial i contingui les dades que són imprescindibles per a la posterior validació per part de la Dipositaria.

3.- Igualment, es convenient consultar els models vigents, ja que són subjectes a actualitzacions.

4.- Les persones apoderades de la companyia asseguradora signaran digitalment el document amb un certificat electrònic vàlid.

5.- L'empresa interessada farà arribar per correu electrònic a dipositaria@tresorer.caib.es el document digital sense alteració de les signatures.

6.- La Dipositaria realitzarà el tràmit de validació de dades del document (**).

7.- En cas positiu, el remetrà d'ofici a l'Advocacia de la Comunitat Autònoma per a la validació de poders de les persones signants.

8.- Una vegada confirmada la validació, en cas positiu, la Dipositaria realitzarà l'alta en el Registre Oficial, emetrà i firmarà digitalment els certificats model 802. Els remetrà per carpeta ciutadana a la interessada perquè pugui aportar el model 802 "per a l'administració" davant el Servei de Residus i Sòls Contaminats.

No s'admeten garanties amb data de caducitat o clàusules de rescissió unilateral.

(*) En el cas que l'entitat asseguradora o les persones signants del certificat no constin a la base de dades de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, aquesta entitat haurà de fer arribar una còpia d'escriptura d'atorgament de poders a la Advocacia als efectes de la seva actualització.

Contacte Advocacia: Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 971 17 95 95

(**) La Dipositaria comprovarà que les dades que constin en la garantia són suficients, però no la correspondència amb les dades exigibles pel Servei de Residus i Sòls Contaminats, ni l'adequació als plecs o normes que regeixin l'expedient.

Observacions

Demanau a l'entitat asseguradora l'emissió del certificat d'assegurança en DOCUMENT ELECTRÒNIC i no en paper, per tal d'agilitzar les gestions i reduir els costs per a la vostra empresa

Òrgan Instructor

Servei de Dipositaria

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Dipositaria

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177108 - Fax: 971176331

(dipositaria@caib.es)