31 març 2022 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

Martí March comparteix amb el Consell Escolar de Menorca el full de ruta de la nova Llei d’Educació NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Martí March comparteix amb el Consell Escolar de Menorca el full de ruta de la nova Llei d’Educació

\ El màxim organisme de participació educativa de Menorca ha estat informat sobre els primers decrets i plans per desplegar

\ Una Llei que posa l’alumnat al centre de tot, que aposta per l’autonomia dels centres i per la descentralització a Menorca i Eivissa

 

El conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, ha presentat aquest dijous al Consell Escolar de Menorca el desplegament de la nova Llei d’Educació, aprovada al Parlament el passat 22 de febrer. L’objectiu de la trobada ha estat explicar al màxim organisme de participació educativa de Menorca els diferents instruments reglamentaris que desplegaran a partir d’ara, alguns dels quals ja s’estan treballant o es posaran en marxa de manera imminent.

El desplegament de la Llei suposa l’aprovació de més de cinquanta actuacions normatives, i, properament, es continuarà executant un calendari de reunions com la d’avui per poder continuar explicant el desplegament normatiu. Les trobades es duran a terme amb els consells escolars de cada illa, amb les meses de participació educativa existents, amb els agents econòmics i socials i amb els diversos grups parlamentaris.

Alguns dels plans que incorpora la nova normativa ja estan aprovats i en funcionament, com el Pla de Coeducació, el Pla d’Infraestructures Educatives (de fet, ja s’està treballant en una nova edició per als anys 2023-2027) o el Pla Integral de Formació Professional, que es va posar en marxa el 2018 i que enguany comptarà amb una nova versió per impulsar l’FP.

March ha fet un especial esment a que la Llei preveu la creació de les direccions territorials d’Educació a Menorca i Eivissa a partir de les actuals delegacions “és el moment de la segona descentralització de l’educació: cap als centres educatius i cap a les illes”.

Previsions de desplegament

  • Accions normatives de descentralització educativa
    • Decret del Reglament Orgànic de Centres (ROC)
    • Decrets de currículums educatius d’infantil, primària, secundària i batxillerat
    • Normativa autonòmica de perfilació de places de centres educatius públics
    • Regulació de la carrera professional dels docents
    • Decret de regulació de les direccions territorials d’Educació.
  • Accions normatives d’equitat educativa
  • Decret d’Educació Infantil
  • Pla de creació i manteniment d’escoletes d’educació infantil 0/3
  • Decret d’inclusió educativa
  • Decret de concerts educatius
  • Pla d’equiparació retributiva del personal de la concertada
  • Pla d’actualització de mòduls de concerts
  • Decret d’Inspecció Educativa
  • Decret de plurilingüisme
  • Decret de participació educativa
  • Decret de regulació de l’Institut d’Ensenyaments Superiors Artístics
  • Pla de reducció de ràtios educatives
  • Pla integral de Formació Professional
  • Pla d’infraestructures educatives de les Illes Balears
  • Desenvolupament del Pla de digitalització dels centres educatius de Balears
  • Desenvolupament del Pla de Coeducació
  • Acord de col·laboració amb la UIB per a la millora de la formació inicial del professorat
  • Accions vinculades a l’escola concertada com a servei públic
  • Normatives sobre polítiques educatives
  • Altres plans i acords

La Llei d’Educació aprovada el mes de febrer és la primera llei integral d’educació de les Illes Balears i neix del document Illes per un Pacte, impulsat per part de la comunitat educativa per afavorir una política educativa basada en el consens i el diàleg. Aquest document fou assumit com a propi per part del Govern de les Illes Balears l’any 2016. Incorpora mesures com el compromís, per part del Govern, d’una inversió en educació equivalent al 5 % del PIB, la reducció de les ràtios en un 10 %, l’autonomia de centres o la creació de diversos espais de participació dels diferents agents de la comunitat educativa.