29 d’abril 2021 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

L’objectiu del Govern és que el curs 2021/22 sigui totalment presencial sempre que les condicions sanitàries ho permetin NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

L’objectiu del Govern és que el curs 2021/22 sigui totalment presencial sempre que les condicions sanitàries ho permetin

\ Així ho ha explicat Martí March a la compareixença d’aquesta tarda davant la Comissió d’Educació

\ Es planteja un escenari B modificat, amb les mateixes mesures preventives però modificant la distància interpersonal

\ El proper curs comptarà amb inversions a traves del fons de cooperació territorial per a digitalització, educació 0-3 i FP entre d’altres

\ March ha anunciat la creació d’una comissió mixta entre Conselleria i UIB per temes comuns

El conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, ha comparegut avui davant la Comissió d’Educació del Parlament per explicar les línies d’actuació de la Conselleria des de la remodelació del Govern.

March ha detallat algunes qüestions relacionades amb l’impacte de la pandèmia als centres educatius i la gestió que se n’ha fet aquest curs però ha basat bona part de la seva intervenció explicant com s’està preparant el proper curs 2021/22.

Segons ha exposat el conseller, els principals objectius del curs seran “mantenir l’escola com a espai segur, millorar els processos d’aprenentatge, després del viscut en el curs 2020/21, i iniciar el curs a partir d’un escenari b modificat”. Sobre aquest darrer aspecte ha especificat que “el nostre objectiu es que es mantenguin totes les mesures de prevenció, modificant la distància interpersonal, sempre que les autoritats sanitàries ho aprovin, per poder fer tots els nivells educatius de manera presencial”.

March ha anunciat que actualment s’estan tancant aquestes qüestions amb la idea de que es publiquin el més aviat possible amb l’objectiu de que els centres puguin organitzar-se amb previsió.

Per altra banda, el conseller ha fet un repàs del procés de tramitació de la Llei d’Educació de Balears i del nou Reglament Orgànic de Centres. “Ambdues normatives” ha assenyalat “ contribuiran a reforçar l’autonomia del centres, millorar els currículums i recuperar la participació de la comunitat educativa”.

En el decurs  de la seva intervenció ha recordat que enguany, de l’1 al 20 de juny, es recuperen les oposicions docents que es varen haver de suspendre l’any passat per la pandèmia. Precisament per aquest condicionant s’ha incrementat el nombre de tribunals fins a un total de 130 (95 a Mallorca, 16 a Menorca i 19 a Eivissa) amb l’objectiu d’evitar al màxim els desplaçaments.

Tot i que la Conselleria d’Educació i Formació Professional no té les competències en matèria universitària, si que manté un seguit d’activitats compartides com les proves d’accés, la preparació dels futurs docents i altres activitats específiques. Per aquest motiu, el conseller ha anunciat la creació d’una comissió mixta Educació/ UIB  que ha de servir per millorar les relacions entre la universitat i el sistema escolar no universitari, especialment en secundària, batxillerat i altres ensenyaments superiors.

Finalment ha destacat el paper que tendran els fons europeus per a la millora del sistema educatiu. Així, ha destacat la inversió que arribarà a través dels fons de cooperació territorial, que estaran destinats a la digitalització educativa, l’educació 0/3 anys, el programa PROA+ i la Formació Professional. A més també es comptarà amb una inversió específica per a infraestructures a través del Fons de Reactivació. En properes setmanes es concretarà la inversió de cada comunitat autònoma.