22 febrer 2022 <10aL>Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

El Govern llança una campanya d’inspecció de minimercats de Palma davant de les queixes veïnals per la dispensa d’alcohol a altes hores de la matinada NNota Informativa

El Govern llança una campanya d’inspecció de minimercats de Palma davant de les queixes veïnals per la dispensa d’alcohol a altes hores de la matinada

La Direcció General de Comerç dirigeix aquesta campanya juntament amb la Direcció General de Consum i la Guàrdia Civil

El Govern de les Illes Balears, a través de la Direcció General de Comerç i juntament amb la Direcció General de Consum i la Guàrdia Civil, han iniciat una campanya d’inspecció de minimercats de Palma davant de les queixes veïnals per la dispensa d’alcohol a altes hores de la matinada.

L’objectiu d’aquesta campanya, impulsada per la Direcció General adscrita a la Vicepresidència del Govern, és revisar les condicions en què es venen begudes alcohòliques i informar als propietaris i treballadors perquè dissuadeixin del seu consum nocturn a peu de carrer o a l’entrada dels locals.

Aquest fenomen s’ha localitzat a alguns minimercats de Palma amb horari extensiu situats en les zones del carrer Aragó i del Passeig Marítim, especialment després que tanquin bars i locals d’oci. Una pràctica que ha generat nombroses queixes veïnals pels sorolls i els incidents que s’hi han produït entre els consumidors.

El director general de Comerç, Miquel Piñol, ha indicat que «tot i els esforços de l’Ajuntament de Palma i de la seva Patrulla Verda per actuar davant de les denúncies de veïnats i veïnades, el quadre sancionador és tan lax amb aquests casos que a alguns d’aquests establiments els compensa afrontar les multes i continuar amb l’activitat».

«Després d’aquesta campanya, que mantindrem el temps que calgui per mitigar el problema, traslladarem la informació a l’Ajuntament perquè avaluï si cal modificar les ordenances municipals d’horaris o quadres sancionadors», ha destacat Piñol, al temps que ha asseverat que «l’objectiu de la campanya no és punitiu, sinó restaurar la convivència veïnal i coordinar-nos les administracions per donar resposta a les reclamacions dels nostres veïnats».

Aquesta campanya ha estat coordinada per la Direcció General de Comerç després de reunir-se en diverses ocasions amb la defensora de la ciutadania de Palma, que alhora ha tingut una ronda de trobades amb veïnats de les zones més afectades.