LOGO CAIB
Contingut
6 octubre 2021Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball

El conseller Negueruela visita la nova oficina del SOIB /SEPE a Santa Eulària des Riu que dóna cobertura a més 5.000 usuaris NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El conseller Negueruela visita la nova oficina del SOIB /SEPE a Santa Eulària des Riu que dóna cobertura a més 5.000 usuaris

És la primera que s'inaugura en un nou municipi de les Illes Balears per respondre a la demanda dels agents econòmics i socials i de l'ajuntament

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, junt amb la batlessa de Santa Eulària des Riu, Carmen Ferrer, han visitat aquest matí la nova oficina del SOIB a Santa Eulària que comparteix amb el SEPE i que ocupa una superfície de 181 m2.

 

A la visita també han participat el director general de Model Econòmic i Ocupació, Llorenç Pou; la directora del SOIB, Pilar Ortiz; la directora provincial del SEPE, Sonia Barranco; el primer tinent de batle, Miguel Tur Rubio; i el director insular de Recursos Humans, Ignacio Casas Ollé; entre altres autoritats i convidats.

 

L’oficina del SOIB i del SEPE a Santa Eulària des Riu, que s’ubica en un local cedit per l’ajuntament, està operativa des del passat 7 de juny i dóna servei a una població de més de 39.000 habitants (excepte Puig d’en Valls i Jesús). Amb aquesta nova instal·lació, la xarxa d’oficines del Servei d’Ocupació triangularà a Eivissa entorn de tres punts: Vila, Sant Antoni i, a partir d’aquest estiu, Santa Eulària. Fins ara els habitants dels municipis de Santa Eulària s'havien de traslladar a Vila per ser atesos, quan la majoria d’ofertes d’ocupació i empreses contracten localment. Aquest allunyament del servei fa perdre eficiència i, per tant, era necessari obrir un centre en aquesta àrea per a millorar els espais d’interacció amb la ciutadania.

 

Mitjançant el pla d’infraestructures i modernització tecnològica del SOIB i l’impuls del SEPE i l’Ajuntament de Santa Eulària s’ha obert aquesta oficina, que és la primera que s’inaugura en un municipi de les Balears on era necessari comptar amb aquest servei  bàsic d’ocupació per donar cobertura a més de 5.000 usuaris.

 

El conseller Negueruela ha fet una valoració molt positiva destacant el fet d’haver complit amb els objectius d’ampliar i modernitzar els serveis del SOIB, ja que, en aquesta legislatura, a més de remodelar l’oficina d’Eivissa aquestes noves dependències permetran donar una major cobertura als usuaris de l’illa.

 

Les obres de reforma i adequació del nou espai han tingut una inversió de 149.271  euros, dels quals el SOIB n’assumeix el 90 % i l’Ajuntament de Santa Eulària, el 9 % restant.  S’han finançat amb fons finalistes de l’Estat que es destinen a la modernització de la xarxa d’oficines d’ocupació.

 

L’oficina de Santa Eulària s’ha dissenyat com un espai modern i funcional pensat tant per a l’atenció individual com grupal dels seus usuaris, on es duran a terme processos d’orientació laboral personalitzats en un marc que afavoreix la relació directa amb les persones. Consta d’una sala grupal, quatre despatxos per atenció personalitzada, una sala diàfana d’atenció al públic, dos banys i una sala d’espera. Per altra banda, també s’ofereix informació laboral i atenció a la demanda, així com intermediació per a gestionar les ofertes de llocs de treball.

 

Les característiques de les noves dependències s’ajusten a un perfil de població marcat per una notable estacionalitat motivada per l’estreta dependència de l’activitat turística. Per posar-la en funcionament s’ha contractat 7 tècnics/ques del SOIB a més del director i el SEPE compta amb 4 persones treballadores per atendre sol·licituds d’informació i tramitar el reconeixent de les prestacions i subsidis.

 

A més de la cartera de serveis habituals, aquesta oficina gestionarà totes les convocatòries públiques dels programes de polítiques actives d'ocupació que estan en marxa, en col·laboració directa amb les entitats públiques i privades (SOIB REACTIVA, programes mixts de formació dual, etc.).

 

Amb aquesta nova oficina el SOIB disposa de 16 punts d’atenció desplegats al conjunt de les Illes, dels quals 3 estan ubicats a l’illa d’Eivissa.

 

Actualment hi ha 12.110 persones inscrites com a demandants d’ocupació a Eivissa. Fins al mes de setembre 1.500 persones han accedit als serveis d’orientació laboral. Des de gener de 2019 fins al passat mes d’agost s’han gestionat a l’illa 2.036 ofertes de feina per a més de 4.600 llocs de treball i en els processos de selecció han participat 17.500 persones.

 

La millora de la Xarxa d'Oficines del SOIB és una de les prioritats que contempla el Pla de xoc per a l’ocupació 2020-21 a l’apartat de modernització.