26 maig 2021 <10aL>Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors

L’ATIB reprèn enguany el servei Renda Àgil per a ajudar a fer la declaració de l’IRPF i obre aquest dimecres el termini per demanar cita prèvia NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

L’ATIB reprèn enguany el servei Renda Àgil per a ajudar a fer la declaració de l’IRPF i obre aquest dimecres el termini per demanar cita prèvia

L’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) reprèn enguany la campanya Renda Àgil per ajudar a fer la declaració de l’IRPF, a través d’un servei de cita prèvia –mitjançant sol·licituds que es poden fer a partir d’aquest dimecres a la línia telefònica 971 76 76 76 i al lloc web www.atib.es - per a concertar entrevistes presencials amb residents de 35 municipis de les Illes Balears, de manera complementària al servei que ofereix l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) a les seves oficines a altres cinc municipis.

Aquest servei, habitual cada any, des de 1997, torna enguany als municipis de les illes després que l’any passat s’hagués de suspendre la campanya general d’entrevistes presencials a causa de les circumstàncies derivades de l’emergència sanitària de la Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma. L’ATIB presta aquest servei en col·laboració amb l’AEAT, responsable de la gestió i disseny de la campanya de l’IRPF, i és una iniciativa que serveix per a agilitzar la tramitació de la declaració de la renda mitjançant l’ajuda i l’assistència als contribuents en els punts d’atenció distribuïts a les Illes.

La campanya, presentada avui per la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors del Govern de les Illes Balears, Rosario Sánchez, permet recuperar el servei habitual que anualment ha prestat l’ATIB als municipis per a possibilitar aquesta ajuda a la ciutadania de les Balears a l’hora de fer la declaració de la renda. A l’edició anterior a la situació provocada per la pandèmia, l’any 2019, el servei Renda Àgil de l’ATIB va ajudar a fer la declaració a més de 10.100 persones, prop d’un 8% més que l’any anterior.

En total, enguany s’han habilitat 16 punts d’atenció personalitzada per a donar cobertura als residents de 35 municipis de les Balears a través de la xarxa d’oficines de l’ATIB i en alguns casos de locals cedits pels ajuntaments, principalment als municipis de la Part Forana de Mallorca, Menorca i Formentera, als quals no arriba el servei de l’agència tributària estatal, i que conjuntament amb les cinc oficines de l’AEAT permeten una cobertura extensiva per als contribuents de totes les illes.

El servei de cita prèvia per als contribuents dels municipis coberts pel Servei de Renda Àgil del Govern comença aquest dimecres 26 de maig, es prolongarà fins al 29 de juny i es pot concertar per dues vies: per telèfon ( 971 76 76 76) i per internet (www.atib.es). Les entrevistes presencials per l’emplenament de les declaracions es podrà fer des del 3 de juny i fins el 30 de juny, darrer dia per fer la declaració de l’IRPF de l’any passat.

El Servei de Renda Àgil inclou les prestacions i facilitats següents: la cita prèvia telefònica i per internet, el recordatori de cita via SMS, l’emplenament de les declaracions, la confirmació i modificació de predeclaracions i la presentació declaracions via internet a l’AEAT. Aquest servei està destinat als contribuents que habitualment no tenen relació amb la Hisenda de l’Estat, llevat de la declaració de la  renda. Així, no són susceptibles d'utilitzar aquest servei els qui obtinguin rendes d'activitats econòmiques, rendes derivades de més d’un immoble arrendat i guanys patrimonials que derivin de més d’una operació.

Els 16 municipis on s’habiliten punts d’atenció de l’ATIB són els següents: Alaró, Alcúdia, Algaida, Andratx, Capdepera, Ciutadella, Felanitx, Formentera, Pollença, Porreres, Santanyí, Santa Margalida, Ses Salines, Sineu, Sóller i Valldemossa.  Amb aquest servei, l’ATIB dona cobertura a un total de 35, incloent també Ariany, Artà, Banyalbufar, Campos, Deià, Escorca, Es Migjorn Gran, Esporles, Estellencs, Ferreries, Fornalutx, Lloret de Vistalegre, Maria de la Salut, Montuïri, Muro, Sant Joan, Santa Eugènia, Sencelles i Son Servera. De la seva banda, l’AEAT presta el servei a les seves oficines, a Palma, Eivissa, Maó, Inca i Manacor.

18 BENEFICIS FISCALS AUTONÒMICS A L’IRPF

Durant la presentació de la nova campanya, la consellera Rosario Sánchez ha recordat les deduccions aplicables en el tram autonòmic per als contribuents de les Illes Balears. El Govern de les Illes Balears manté enguany els 18 beneficis fiscals vigents l’any passat.

Entre d’altres, destaca la deducció de fins 600 euros per motius de conciliació familiar, del 40% de les despeses d’escoleta, centre d’educació infantil, menjador i activitats extraescolars, de fills o acollits menors de 6 anys, un benefici fiscal que va ser introduït pel Govern fa dos anys. També es poden aplicar la deducció de 400 euros per lloguer d’habitatge habitual per part de menors de 36 anys, famílies nombroses i persones amb discapacitat i la de 150 euros per a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial.

Així mateix, es mantenen la que permet descomptar part de la despesa d’un alumne que hagi de cursar estudis fora de la seva illa de residència –una deducció de fins 1.500 euros- i les de fins a 100 euros per fill en despeses en l’adquisició de llibres de text i també de fins a 100 euros per fill en l’aprenentatge d’un idioma estranger. En matèria d’habitatge, també es poden aplicar les deduccions de fins a 400 euros per a despeses d’assegurances per impagaments de lloguer o per a deduir part del cost d’habitatge de lloguer en el cas de trasllat temporal de residència per motius laborals.

També es mantenen beneficis fiscals com el que permet deduir despeses destinades a la millora de la sostenibilitat de l’habitatge habitual, de fins el 50% de les inversions fins a una base màxima de 10.000 euros; o les deduccions existents en l’àmbit empresarial i d'R+D+i. En aquest cas, es tracta de deduccions de fins a 6.000 euros per inversions en empreses de nova creació i de fins a 12.000 euros per inversions en societats amb participació de centres de recerca o universitats, i de fins a 1.200 euros amb una deducció del 25% per donacions a entitats destinades a R+D+I o relatives al mecenatge cultural, científic i de desenvolupament tecnològic, així com les existents relatives al mecenatge esportiu.

Així mateix, a l’àmbit dels serveis socials, també es pot aplicar una deducció per donacions a entitats del Tercer Sector del 25% sobre una base màxima de 150 euros, una deducció compatible amb la deducció estatal aplicable a totes les entitats sense ànim de lucre.