24 setembre 2018 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

Balears tendrà per primera vegada un índex de competitivitat turística gràcies a la col·laboració de Turisme i la Fundació Impulsa Balears NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Balears tendrà per primera vegada un índex de competitivitat turística gràcies a la col·laboració de Turisme i la Fundació Impulsa Balears

La vicepresidenta del Govern i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha signat avui el conveni de col·laboració entre l'AETIB i la FIB per a l'elaboració d'aquest indicador (La nota inclou talls de veu adjunts)
La vicepresidenta del Govern i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha explicat avui migdia el conveni de col·laboració entre l'Agència d'Estratègia Turística (AETIB) i la Fundació Impulsa Balears, que té per objectiu elaborar l'Índex de Competitivitat Global (ICT) del sector turístic de Balears. Busquets ha destacat que "serà la primera vegada en la història de Balears que es comptarà amb un indicador d'aquest tipus i, per tant, és la primera vegada que Balears tendrà una estratègia turística planificada i basada en dades de la realitat de les illes i també dels mercats competidors".

Busquets ha destacat que la signatura d'aquest conveni s'emmarca dins les noves tasques de l'AETIB, que s'encarrega de la gestió turística estratègica, i ha explicat que la tasca de la Fundació Impulsa Balears estarà també a disposició dels agents econòmics i socials perquè els serveixi en la presa de decisions.

L'ICT s'elaborarà amb paràmetres que afavoreixen el desenvolupament econòmic sostenible per aproximar el patró de creixement balear al de les regions europees més avançades i permetrà fer-ne un seguiment.

En aquest sentit, el director de la Fundació Impulsa Balears, Antoni Riera, ha explicat que es dissenyarà també una eina de vigilància estratègica orientada a fer un seguiment de la posició competitiva que Balears manté en matèria turística respecte del seu entorn competitiu més directe. La informació, que serà pública, es posarà a disposició dels agents econòmics i socials.

Segons ha subratllat Riera, existeix la necessitat dels agents econòmics i socials "de disposar d'informació actualitzada orientada estratègicament que faciliti la fixació d'objectius de competitivitat turística, la identificació de factors crítics i, en darrera instància, la formulació de directrius estratègiques que millorin el posicionament de la destinació turística balear".

El director de la Fundació ha assegurat que gràcies a la tasca conjunta de l'AETIB i la Fundació es podrà "gaudir d'una posició avantatjosa en els rànquings de competitivitat global, que assegura que a qualsevol regió la capacitat per produir béns i serveis que satisfan les exigències dels mercats internacionals i millorar, simultàniament la qualitat de vida de la seva població".

Pressupost i agents implicats

El pressupost total del projecte és de 65.000 €. L'Agència d'Estratègia Turística aportarà el 70%, que són 45.500 € del pressupost de 2018, i el 30% restant va a càrrec d'Impulsa, que són 19.500 €. El conveni estarà vigent fins dia 31 de desembre d'enguany.

L'Agència d'Estratègia Turística de Balears AETIB té dues grans àrees d'actuacions: la gestió turística estratègia, per a la millora del posicionament de les Illes Balears, i la gestió turística sostenible, per a reduir els impactes de l'activitat turística, que contribueix a un millor posicionament de les illes com a destinació turística.

La Fundació IMPULSA és una plataforma de coneixement estratègic i interacció regional, que té per objectiu facilitar la presa de decisions dels agents econòmics i socials en la configuració d'una agenda de transformació productiva de Balears.

A la roda de premsa també han assistit el director gerent de l'AETIB, Jaume Alzamora, la subdirectora de l'agència, Maria Renart, i la vicepresidenta de la Fundació Impulsa Balears, Carmen Planas, qui ha recordat el pes del turisme a l'economia de les illes i ha destacat la necessitat de ressituar la competitivitat turística.