16 d’abril 2018 | <9ªL> Presidenta

Armengol anuncia el nou SOIB Empreses i l’obertura d’una oficina sectorial d’hoteleria NNota Informativa

Armengol anuncia el nou SOIB Empreses i l’obertura d’una oficina sectorial d’hoteleria

El 2017 aquest servei va intermediar amb 3.000 empreses i per a 9.000 ofertes de feina, pràcticament un 70% més que al 2014.
Per a enguany s’han confirmat 16 jornades de selecció amb grans empreses per a 1.200 llocs de treball.
 
“Començàrem amb polítiques de contractació per a joves, dones, majors de 45 anys i aturats de llarga durada; continuàrem amb programes de formació, com “Joves Qualificats” i “Beques d’Èxit”; avui, amb SOIB Empreses i la nova oficina sectorial, refermam la tercera pota de les polítiques d’ocupació: la intermediació.” La presidenta de les Illes Balears, Francina Armengol, acompanyada pel conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, ha fet aquestes declaracions a la presentació del SOIB Empreses i durant la visita a la nova oficina sectorial d’hoteleria.
 
“Posam en contacte a empreses i treballadors per tal de, entre tots, formar talent, ser més competitius i formar una societat més cohesionada”, ha afegit Armengol. “El SOIB Empreses ajuda a trobar feina a qui no la té o en vol una de millor, i ajuda les empreses a trobar el millor talent”.
 
La presidenta ha manifestat que l’increment pressupostari i el treball en equip entre sindicats, empreses i Govern, des de principi de legislatura, ha permès un “Servei d’Ocupació que sí que dóna servei a la ciutadania, a empreses i treballadors”.
 
En aquesta línia, ha agraït la feina i col·laboració d’empreses i professionals del SOIB, “per treballar conjuntament per crear llocs de treball i de qualitat”. “Defensar i millorar els serveis públics és la millor forma d'ajudar a la ciutadania, garantint la igualtat d’oportunitats”.
 
SOIB Empreses
 
Negueruela ha manifestat que el nou servei, que compta amb 50 tècnics d’orientació i intermediació, ofereix atenció pràctica, individualitzada i gratuïta en matèria laboral a les empreses, amb l’objectiu d’optimitzar els recursos relacionats amb la selecció, la contractació i la formació de les persones treballadores que el Govern posa a disposició del sector empresarial per aconseguir-ne la captació i fidelització com un usuari més del SOIB.
 
En aquest sentit, l’any passat SOIB Empreses ja va permetre processos d’intermediació per a 2.929 empreses i 8.861 ofertes de treball, un 70% més d’empreses que l’any 2014 i un 66,5% més ofertes de col·locació que tres anys enrere.
 
El servei, tal com es recull en els objectius del Pla d’Ocupació de la Qualitat 2017-2020, pretén incrementar la cartera d’empreses usuàries del SOIB, gestionar un major volum d’ofertes  i reforçar la posició com l’agent més rellevant en la intermediació laboral a les Illes Balears.
 
Aquesta unitat lidera la cartera de serveis per a empreses i dóna suport tècnic en la intermediació laboral a les oficines d’ocupació repartides per totes les Illes. El servei s’articula en les àrees de gestió d’ofertes i selecció de candidats, informació dels programes de foment de l’ocupació i de les bonificacions a la contractació, foment de l’adquisició d’experiència professional amb col·lectius específics, programes europeus de mobilitat laboral i registre de la contractació.
 
Nova oficina sectorial
 
El titular de Treball ha destacat l’obertura de la nova oficina sectorial del SOIB Empreses a l’EHIB, atès el caràcter estratègic, dins l’economia balear, de l’hoteleria i el turisme, principals generadors de llocs de treball. En aquest sentit, ha ressaltat que aquesta oficina, que ja opera amb 4 professionals, permetrà a les empreses contactar amb personal altament qualificat i a l’alumnat, accedir a les ofertes laborals d’empreses turístiques de prestigi reconegut.
 
Job days, fires especialitzades per a cada una de les empreses
 
El SOIB Empreses potencia la intermediació mitjançant l’organització de jornades de selecció de personal per a grans empreses, durant tot l’any. Per a enguany s’han confirmat setze jornades de selecció per a empreses de les Illes Balears i el total de llocs de treball que s’hauran ofert superaran els 1.200.
 
El SOIB fa la preselecció de personal a través de la base de dades per trobar els candidats més adequats, a més de dur a terme la difusió de les ofertes, proporcionar la informació i fer les entrevistes per facilitar la tasca de contractació. D’aquesta manera, gràcies al servei d’intermediació, al llarg del 2017 empreses com Carrefour, Mercadona, Primark, Melià, Eroski, LIDL, Globalia, Melchor Mascaró i Thomas Cook han pogut disposar de professionals qualificats i adaptats als perfils requerits. Aquesta feina, segons dades del SOIB, va suposar el 2017 al voltant de 45.000 entrevistes de preselecció.
 
La finalitat del “SOIB Empreses” és generar noves oportunitats laborals per a les persones aturades i facilitar a les persones inscrites al SOIB la possibilitat de trobar una ocupació millor, alhora que ofereix a les empreses un instrument d’intermediació eficaç per trobar els perfils adequats en funció de les seves necessitats.
 
En el decurs de l’acte de presentació, el director del SOIB, Pere Torrens, ha agraït a les empreses convidades la implicació i el suport que ha rebut. A més de la projecció de vídeos per reflectir la tasca que es fa des del servei, també s’ha fet un breu col·loqui en què empreses com Mercadona, Eroski, Ibersotar i Carrefour han explicat l’experiència com a clients del servei. A l’acte hi han assistit més de 150 convidats del sector empresarial de les nostres illes i tots els directors generals de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.