12 novembre 2015 | <9ªL> Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques

La consellera Catalina Cladera presenta el Laboratori d’innovació per l’aprenentatge i la selecció d’empleats públics del Govern de les Illes Balears NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

La consellera Catalina Cladera presenta el Laboratori d’innovació per l’aprenentatge i la selecció d’empleats públics del Govern de les Illes Balears

El primer acte d’aquesta nova eina de recerca i innovació de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) ha consistit en una conferència del Doctor en Dret Rafael Jiménez Asensio, que ha estat presentat per la consellera Cladera
Rafael Jiménez, Professor de Dret Constitucional a la Universitat Pompeu Fabra, ha basat la seva intervenció en el marc de la innovació que aporta la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic pel que fa a la figura de la direcció pública professional. Jiménez ha estat el primer conferenciant d’un nou cicle de conferències de l’EBAP coordinat per Llorenç Togores.
Aquest cicle sobre innovació en la selecció i la promoció d’empleats públics serveix per a estrenar una nova iniciativa sorgida de l’EBAP, ens dependent de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques que s’encarrega de vetllar per la formació contínua dels empleats públics de la Comunitat Autònoma.
Amb aquesta mateixa voluntat, les intervencions de Cladera i de Jiménez han servit per a iniciar la singladura del Laboratori d’innovació per l’aprenentatge i la selecció d’empleats públics del Govern de les Illes Balears. Un espai tècnic que permetrà analitzar les propostes més avançades en matèria de selecció i formació d’empleats públics, i estudiar la seva aplicació als processos i demandes enregistrades a la funció pública de les Illes Balears.
Es tracta d’evolucionar en les formes, els mètodes d’impartir l’aprenentatge i en la selecció d’empleats públics. El Laboratori estarà a cura de Diana Prieto, que afronta un repte en un apartat, com el de la formació d’adults que està a les portes de viure una transformació radical respecte als paràmetres que ara es coneixen.
La formació en línia a través de sofisticades plataformes, l’auto-aprenentatge, l’aprenentatge basat en l’experiència i en equip, fan albirar una dràstica reducció de les formes més clàssiques d’impartir docència per adults, i un augment d’aquelles iniciatives que parteixen d’atorgar nous rols per alumnes i professors, així com altres formes de gestionar, produir i compartir coneixement i talent.
En la seva intervenció inicial, Cladera ha fet esment a la importància de fer evolucionar la manera com es formen i es reciclen els empleats públics de Balears, per que els perfils resultants es puguin adaptar millor als reptes d’una funció pública més tecnològica, més interactiva, que resolgui d’una manera més eficient les demandes dels ciutadans a través d’un nou ventall d’alternatives que multipliquin la capacitat de contacte i interactivitat, i rebaixin els terminis i els tràmits que ara s’han de seguir. Per Cladera aquest fet aportarà un avantatge doble, en primer lloc pel servei millorat que s’oferirà als ciutadans i l’augment de la transparència en la tramitació. I en segon lloc, per que de l’aplicació correcta dels nous paradigmes, en sortirà una Administració més eficient, amb recursos humans i tecnològics alliberats de funcions més rutinàries. Un objectiu ambiciós que la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques ha fixat per la funció pública de la Comunitat Autònoma, davant  la presència del director de l’EBAP, Fernando Monar.