5 gener 2022 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

El Ministeri d’Educació i Formació Professional selecciona quatre projectes d’innovació de tres centres d’FP de les Illes Balears NNota Informativa

El Ministeri d’Educació i Formació Professional selecciona quatre projectes d’innovació de tres centres d’FP de les Illes Balears

/ Els centres i empreses seleccionats de Balears rebran un total de 203 mil euros

/ Els centres són l’IES Algarb, el CIFP Juníper Serra i l’IES Politècnic, aquest darrer amb dos projectes seleccionats 

/ També han estat seleccionats dos projectes empresarials de les Illes Balears

 

Quatre projectes d’innovació presentats per tres centres de les Illes Balears que imparteixen FP han estat seleccionats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional dins el marc de la convocatòria d’ajudes per dur a terme projectes d’innovació i investigació aplicades i transferència del coneixement en la formació professional. Aquests projectes suposaran una dotació total de 202.132 euros.

Els centres que han estat seleccionats són l’IES Algarb (Sant Jordi de ses Salines, Eivissa), amb el projecte “Transferencia de la realidad virtual y de la realidad aumentada al mundo educativo y empresarial. Formación técnica y pedagógica”; l’IES Politècnic (Palma), amb els projectes “Knowmad ahceist para la adquisición de habilidades constructivas, eficientes, igualitarias, sostenibles y transversales” i “Exhibición colaborativa y modernización de la formación profesional con la soldadura robotizada en la industria 4.0”; i el CIFP Juníper Serra (Palma), amb el projecte “Economía circular-FP”.  S’ha de recalcar que en aquest darrer projecte també han estat seleccionades dues empreses de les Illes Balears: Cesgarden SL i Innovation Training Center SL.

 

Projecte

Centre

total

Transferencia de la realidad virtual y de la realidad aumentada al mundo educativo y empresarial. Formación técnica y pedagógica

IES Algarb

49.540

Knowmad ahceist para la adquisición de habilidades constructivas, eficientes, igualitarias, sostenibles y transversales

IES Politècnic

17.500

Exhibición colaborativa y modernización de la formación profesional con la soldadura robotizada en la industria 4.0

IES Politècnic

49.850

Circular –FP

IES Juníper Serra

49.040

Cesgarden S.L.

17.288

Innovation Training Center S.L

19.916

TOTAL

203.134

 

Les 141 iniciatives seleccionades pel Ministeri, d’un total de 228, tindran un pressupost de 23,8 milions d’euros procedents del component 20 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i beneficiaran més de 600 centres d’FP, empreses i altres entitats lligades a la formació professional de tot el país.

Els projectes requereixen la participació de, almenys, dos centres de formació professional situats en comunitats autònomes diferents i una empresa, fundació, associació o entitat, públiques o privades, fins a un màxim de tres. Així, podran intervenir fins a un total de cinc participants per cadascun d’ells.

Amb aquesta actuació, el MEFP pretén impulsar la innovació i la transferència de coneixement entre professors, alumnes i treballadors de les empreses participants per a la millora de la qualitat de la formació professional. La iniciativa, que s’emmarca en el Pla de Modernització de la Formació Professional, suposa una important eina per a impulsar la corresponsabilitat entre administracions, centres i empreses, seguint un dels eixos fonamentals de la futura Llei d’FP, aprovada el passat mes de desembre pel Congrés dels Diputats.

En paraules d’Antoni Baos, director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, “aquests projectes són especialment importants, ja que promouen i treballen sobre aspectes com ara la indústria 4.0, l’economia circular o la successiva modernització de les xarxes de comunicació. Es tracta de treballar també de forma transversal a tots els sectors productius i ser capaços de generar perfils professionals propis i diferenciats que modernitzin els actuals teixits productius de les Illes Balears i n’obrin d’altres amb el clar objectiu de diversificar-nos”. 

A més, ha afegit que “al marge de la innovació tecnològica, dins la formació professional també cal apostar per la innovació pedagògica. De fet, aquesta innovació requereix de l’adopció de noves metodologies i de la transformació dels processos d’ensenyament i aprenentatge, tot plegat en línia amb els canvis curriculars que la LOMLOE disposa a l’etapa de l’ESO i que, acompanyats d’una necessària orientació acadèmica i professional, ens han de dotar de l’alumnat amb les millors competències professionals i talent possibles”.