| Objectius |
En acabar l'activitat formativa, l'alumnat ha de ser capaç de:
1. Disposar dels coneixements i eines necessaris per enfrontar el canvi de paradigma que suposa la crisi ecològica i social actual.
2. Integrar els principis de la transició ecosocial en els diferents àmbits de l'administració pública i especialment en el camp de l'educació ambiental.
3. Incorporar estratègies i accions d'educació ambiental i ecosocial que reforcin les polítiques públiques.
4. Capacitar sobre l'ús d'instruments socials (educació, comunicació, participació, mediació) com a eines clau per abordar els reptes de la crisi climàtica i la transició ecològica.
5. Analitzar la crisi ambiental tenint en compte les dimensions socioeconòmiques que contribueixen a aquesta situació. Comprendre com factors com la desigualtat social, els sistemes econòmics i les pràctiques de consum influeixen en la crisi ambiental.
6. Conèixer casos i conflictes d'injustícia socioambiental i possibles alternatives des de l'educació ambiental. |
| Continguts |
1. Principals reptes socioambientals actuals.
2.Propostes per a una transició ecològica justa. Entendre la complexitat de la crisi ambiental, interdependència i ecodependència, comprensió i defensa dels espais i béns comuns, consum conscient i local...
3. Educació ambiental per a la sostenibilitat a les administracions i a les polítiques públiques. Criteris per al disseny de programes i campanyes d¿educació, participació i comunicació ambiental efectius i de qualitat. Transversalitat de l¿educació ambiental per a la sostenibilitat en la planificació.
4. Eines i aliats: compra i contractació pública verda i ètica, el Pacte Verd Europeu, participació ciutadana, foment de la cura de l¿entorn i les relacions, els espais comuns... Exemples d¿iniciatives existents, l¿Economia Social i Solidària.
|