Informació sobre el curs

Codi EDU0120 277 Nom El suport conductual positiu com a model d'intervenció en les alteracions de la conducta de l'alumnat amb TEA.
Durada 10 H Places 12 places Modalitat Curs
Dates De 14/11/2025 a 15/11/2025 Horari 14 de novembre de 16.00 a 20.00 hores i 15 de novembre de 9.30 a 13.30 hores + 2 hores de feina personal
Lloc UGT Eivissa,Periodista Mariano Tur i Tur, 5 1er pis (Edifici Sindicats), C.P. 07800 Localitat EIVISSA
Ponents ANA MARIA MUÑOZ MORENO.
Objectius En acabar l'activitat formativa, l'alumnat ha de ser capaç de: 1. Dotar als professionals asistens dels coneixements necessaris per entendre per què es donan els problemes de conducta en les persones amb TEA. 2. Proporcionar els coneixements necesaris per entendre el sistema de contingència en els problemes de conducta. 3. Proporcionar les eines necessàries per intervenir d'una forma ètica i respectuosa, potenciant l'aprenentatge de conductes adaptatives i funcionals a l'alumnat TEA.
Continguts 1. La conducta desafiadora. 1.1. Què entenem per conducta desafiadora? 1.2. Característiques de l'alumnat amb conductes desafiadores. 1.3. El trastorn de conducta segons el DSM5. 2. Perfil cognitiu de l'alumne amb TEA 2.1. Criteris diagnòstics segons el DSM5. 2.2. Comorbiditat en el TEA. 2.3. Comprensió del perfil TEA. 3. El suport conductual positiu. 3.1. Definició i principis del Suport Conductual Positiu(SCP) 3.2. Enfocament proactiu versus enfocament reactiu (nivells d'intervenció en la piràmide del SCP) 3.3. L'anàlisi funcional de la conducta (registres, antecedents, conseqüències) 3.4. Procedimentos d'intervenció en el suport conductual positiu. Conceptes bàsics per a la contingència de les conductes. 4. El Suport Conductual Positiu com a enfocament d'intervenció amb l'alumnat amb *TEA. 4.1. Adaptació del SCP a l'entorn i les característiques de la persona amb TEA. 4.2. Estratégias proactives i educatives a l'aula 4.3. Aplicacions pràctiques.
Destinataris Personal funcionari dels grups C2.
Personal laboral dels nivells 5.
Requisits Auxiliars tècnics educatius i ajudants tècnics educatius de la Conselleria d'Educació i Universitats (Exclusiu).
Àrees funcionals
Llista d'espera 1 Places disponibles 1
LLISTES El suport conductual positiu com a model d'intervenció en les alteracions de la conducta de l'alumnat amb TEA.
Admesos Detall del curs - llistat d'admesos