torna

Detall de la notícia

Imatge 5077910

Biblioteques Escolars IB

Al segle XXI, les Biblioteques Escolars s'escapen dels espais físics i arriben a tot el centre i a la xarxa. No concebem la biblioteca escolar si no és part del projecte del centre, especialment ara que les escoles estan fent un gir espectacular en els seus plantjeaments pedagògics innovadors. Ja no xerram d'un espai, sinó que forma part del dia a dia del centre, en el sentit més ample: llegir tot tipus de texts, en tots els formats, moments i contexts.
Pensam que els canvis en el món de l'educació van necessàriament vinculats a les noves formes de llegir i de processar la informació, i aquí ha de jugar el paper que li correspon: entorns d’aprenentatge que proporcionen un espai (físic i digital), accés a recursos, activitats i serveis que motiven i donen suport a l’aprenentatge de l’alumnat, del professorat i de tota la comunitat educativa. 

Les instal·lacions i els serveis varien, però totes les biblioteques escolars estan enfocades a donar suport i fomentar l’aprenentatge dels estudiants i
proporcionar una gamma d’oportunitats d’aprenentatge individual i en petits i grans grups, que van des del contingut intel·lectual i l’alfabetització informacional fins al desenvolupament social i cultural. 

Per descomptat, contemplen un món d’inclusió, equitat d’oportunitats i justícia social. Han de ser implementades en el context del s. XXI i es caracteritzen pel canvi, la mobilitat i la interconnexió entre diferents nivells i sectors. La biblioteca escolar inclusiva dona resposta a totes aquestes necessitats.