Projectes FIOP - Dirigits a persones amb discapacitat
La Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, com a responsable de la política d'ocupació pública (mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques; i l'EBAP) i conscient de l'alt nombre de persones amb discapacitat en atur i de les seves dificultats d'incorporació al mercat laboral, du a terme des de l'any 1998 els projectes FIOP ( Formació- Integració- Ocupació Pública).
Per contactar amb el FIOP: fiop@caib.es
Els objectius d'aquests projectes són:
- Fomentar la inserció en el mercat laboral de les persones amb discapacitat.
- Proporcionar la formació adient per aquest accés.
- Garantir el suport necessari en el procés d'adaptació al lloc de feina.
- Afavorir el manteniment i la promoció en els llocs de feina.
- Apropar l'administració pública al col·lectiu, tant a nivell conceptual com físicament, potenciant la integració a l'entorn més proper a les diferents persones amb discapacitat.
Els requisits per a formar part d'aquests projectes són:
- Nivell d'estudis mínim: certificat d'estudis o graduat escolar (actualment en educació secundària), amb domini de les tècniques instrumentals de lecto-escritura.
- Motivació i interès en quan a l'objectiu del curs: formar-se per accedir a l'administració pública.
- Tenir una discapacitat igual o superior al 33% (física, psíquica o sensorial, segons l'acció formativa).
- Domini de les habilitats socio-laborals adquirides que els proporcionin l'autonomia necessària per desenvolupar pràctiques a un ambient normalitzat.
- En situació laboral preferentment en atur.
Per accedir a aquests cursos,s'anirà publicant la informació de les diverses convocatòries a la pàgina web de l'EBAP, a les xarxes socials (Twitter i Facebook) i es comunicarà a les principals entitats de persones amb discapacitat.