torna

Detall de la notícia

Imatge 4730089

Comencen les obres de punts d'avançament i estacionaments de tren que faran possible freqüències entre Palma-Manacor cada 40 minuts

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, juntament amb el gerent d’SFM, Mateu Capellà, han visitat les obres que ara comencen del primer dels tres Punts d’ Avançament i Estacionament de Tren (PAET) que es construiran en la línia ferroviària entre l’estació d’enllaç i la de Manacor.

La construcció dels PAET permetrà obtenir millores en l’explotació del servei, en el seu manteniment i prepara la línia per a un increment de freqüències, que podran passar a ser cada 40 minuts.

El projecte del PAET inclou tres punts distints d’avançament i estacionament en la xarxa, que  s'aniran desenvolupant progressivament.

Els tres punts d’encreuament s’ubicaran:

  • el PAET 1, entre l’estació d’enllaç i la de Sineu (punt quilomètric 37,8)
  • el PAET 2, entre l’estació de Sineu i la de Petra (punt quilomètric 47,7)
  • el PAET 3, entre l’estació de Petra i la de Manacor (punt quilomètric 58,6).

 

Cadascun dels PAET funciona com un petit desdoblament de la via, per a la qual cosa s’han d’instal·lar dos desviaments a la via general i executar tota l’obra d’ampliació de la plataforma, construcció de la superestructura de via, instal·lacions d’electrificació i instal·lacions de seguretat, que comprenen els elements de senyalització, enclavament, comunicacions i altres instal·lacions auxiliars necessàries per garantir el correcte funcionament del sistema.

 

Els punts d’avançament permetran, creuar dos trens en determinats punts i, per tant, millorar la regularitat i fiabilitat de l’explotació ferroviària en aquest tram: un eventual retard podrà ser recuperat mitjançant creuaments en PAET, afavorint el compliment dels horaris. També augmentar la capacitat de la línia, de forma que es podran incrementar les freqüències de forma significativa. I millorar l’explotació del servei i el manteniment perquè es podrà estacionar la maquinària necessària per al manteniment tant de la catenària com de la via (que ara són sempre als tallers de Son Rullan a Palma) . Igualment, se facilitarà la recuperació del trànsit en casos d’avaria.

 

Les obres que ja s'estan executant són les que corresponen al PAET 2, ubicat entre les estacions de Sineu i Petra, en el terme municipal de Sineu. Amb la seva posada en funcionament juntament amb l’increment de personal/maquinistes (compromès amb els sindicats), les freqüències actuals Palma-Manacor cada 60 minuts podran passar a ser freqüències cada 40 minuts.

 

Aquesta primera actuació, ha estat adjudicada a la UTE Tecsa-Coexa per 2.104.045,96 € (IVA exclòs). La previsió és que l'obra pugui estar acabada en l'últim trimestre d'enguany.