torna

Detall de la notícia

Imatge 4559790

Trenta docents participen en el curs "Eines digitals, tutorització activa i aprenentatge cooperatiu als CEPA"

El passat dilluns, 8 de febrer, trenta docents de centres d’educació de persones adultes (CEPA) varen iniciar el curs de formació “Eines digitals, tutorització activa i aprenentatge cooperatiu als CEPA”. Organitzat per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, a través de la Secció d’Educació de Persones Adultes, també compta amb la col·laboració dels CEPA, el Departament d’Inspecció Educativa i l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB). 

Aquesta formació, que es perllongarà fins al dia 17 de febrer, té com a objectiu que els docents actualitzin i ampliïn els seus coneixements quant a les eines educatives tecnològiques, als ensenyaments d’adults i a la normativa que s’hi relaciona. Per altra part, també pretén oferir totes les eines i els recursos per a muntar aules virtuals de diferents matèries, donar suport a la tutoria virtual i aprendre a avaluar per competències.

Els ponents que imparteixen aquesta formació, que té una durada de 20 hores i es du a terme de manera presencial per videoconferència a través de la plataforma Moodle, són Josep Lluís Bonnín, inspector de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca; Francisca Estaràs, directora del CEPA Amanecer; Gemma Villanueva, directora del CEPA Camp Rodó, i Mike Rigo, cap d’estudis de l’IEDIB.

En relació amb aquesta formació, Antoni Baos, director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, ha recalcat que “l’excepcionalitat provocada per la COVID-19 va fer que decidíssim oferir en la modalitat semipresencial els ensenyaments d’educació secundària per a persones adultes (ESPA). En aquest sentit, és per això que aquesta activitat formativa inclou totes les eines necessàries per consolidar aquesta modalitat que, entre altres oportunitats, permet a l’alumnat conciliar els estudis amb la vida laboral i familiar”.