torna

Detall de la notícia

Imatge 4519779

Gairebé 200 docents participen en una formació per ajudar l'alumnat en la gestió de processos emocionals complexos

\La formació que va començar ahir horabaixa de forma virtual, preveu 5 sessions per tractar temes que preocupen en els centres

\  Els experts tractaran temes com: gestió del dol a l’escola, autolesions en l’alumnat, addiccions a les TIC, acompanyament de l’alumnat LGTBI, i violència de gènere en adolescents

La Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, mitjançant la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa i a través de l’ Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar, va inaugurar ahir la primera sessió de la formació Acompanyament de l’alumnat en la gestió de processos emocionals complexos, amb la sessió «Gestió del dol a l’escola», a càrrec del psicoterapeuta Pablo Rodríguez González.

És una formació que neix fruit de la col·laboració amb el Col·legi de Psicòlegs de les Illes Balears (COPIB), que compta amb professionals de remarcada experiència i formació en les temàtiques que es tractaran.

En aquesta formació, que es fa via telemàtica, participen, des d’ahir horabaixa i fins el proper 18 de febrer, més de 185 docents de centres educatius de les Illes Balears, entre docents de les comissions de convivència i de coeducació, docents de suport i tutors. Finalment, també hi participen totes les persones interessades, per la qual cosa hi ha molts d’orientadors i membres dels equips directius.

La finalitat és conèixer les característiques i manifestacions de situacions complexes i de risc, així com prevenir situacions complexes, empoderar el professorat en la gestió de situacions difícils i desenvolupar la resiliència en el professorat i l’alumnat, a la vegada que es donen eines i recursos per fer intervencions lligades a la comunitat.

La primera temàtica tractada va ser la gestió del dol a l’escola; la propera se centrarà en autolesions en l’alumnat. També estan previstes per a les properes setmanes altres temàtiques molt actuals, com són l’addicció a les TIC, l’acollida de l’alumnat LGTBI i la violència de gènere en adolescents.

Primera sessió amb participació en línia

Aquesta formació es va iniciar amb la sessió «Gestió del dol a l’escola», a càrrec del psicoterapeuta Pablo Rodríguez González, que està especialitzat en processos de dol, psicooncologia i violència de gènere. Basa el seu enfocament en alguns aspectes de la teràpia cognitivoconductual i, sobretot, en les teràpies de tercera generació i el mindfulness. Aquestes últimes se centren en les necessitats de la persona i en el fet d’anar més enllà dels símptomes del seu malestar. 

La sessió va tenir format de ponència i els participants varen interactuar via xat durant la conferència.

També cal destacar que abans de la formació els participants varen tenir l’oportunitat de fer preguntes sobre la temàtica. D’aquesta manera, i amb aquests indicadors, el ponent va ajustar la sessió a les seves necessitats, dubtes i interessos.