Torna

Portal de transparència de l'AETIB

SERVEI JURÍDIC

Què feim?

SERVEI JURÍDIC

Són tasques pròpies del Servei Jurídic, entre d’altres :

·         Coordinar l’àrea jurídica.

·         Secretària Consell de direcció de l’AETIB i del Consell Assessor.

·         Suport jurídic a la direcció de l’AETIB i a la resta d’àrees de l’AETIB, així com consultes de les àrees en relació a tramitació i dubtes relacionats amb els expedients de subvencions, contractes, manuals, etc.

·         Supervisió i realització de la tramitació, gestió i formalització dels expedients- de contractació  administrativa de l’AETIB.

·         Realització i coordinació de la gestió administrativa de les convocatòries i subvencions que realitza l’AETIB.

·         Informes jurídics de qualsevol índole sol·licitats per la direcció de l’AETIB, inclosos informes sobre temes de personal i derivats de la tramitació administrativa. Incloses les Resolucions de sol·licitud de llicències.

·         Redacció i tramitació de les propostes d’acord per elevar al Consell de Govern i al Consell de Direcció de l’AETIB.

·         Elaboració de decrets que afecten a l’entitat, resolucions de nomenaments de membres d’òrgans col·legiats en que participi l’AETIB

SECCIÓ JURIDICA

·         Gestió, tramitació, supervisió,  control dels expedients de contractació menors   de l’entitat en l’exercici de les seves funcions

·         Gestió, tramitació de la resta d’expedients de contractació que realitzi l’AETIB dins les seves finalitats.

·         Suport al cap d’àrea en la gestió i tramitació de tots els expedients tramitats per l’àrea jurídica derivats de les convocatòries, subvencions, contractes, licitacions, convenis, i altres formes jurídiques.

·         Redacció, tramitació de convenis de col·laboració amb la resta d’entitats.

·         Assessorar jurídicament a la direcció i comandaments intermedis i resta d’empleats de la AETIB, resolvent consultes i qüestions.

·         Donar suport al Departament  de Fons Europeus en la gestió jurídica del Fons MRR

NEGOCIAT GESTIÓ (ITS)  IMPOST TURISME SOSTENIBLE

Sota la dependència del cap de departament,  realitzarà les següents funcions:

Enllaç entre Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, Intervenció General i Pressupost en allò referent a ITS.
Interlocutor amb els Directors i responsables de projectes de cada entitat beneficiaria de fons ITS.
Establir  els mecanismes de seguiment, control i avaluació de tots els projectes aprovats per la Comissió d’ITS i per Acord de Consell de Govern, Plans Anuals
Donar compliments als procediments interns establerts per la intervenció General control dels projectes
Donar resposta a preguntes parlamentàries relacionades amb l’ITS
 

El fons per afavorir el turisme sostenible té com a finalitat, finançar, total o parcialment, les depeses i les inversions derivades dels projectes aprovats pel Consell de Govern, a proposta de la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible, a fi d'impulsar un turisme sostenible, responsable i de qualitat a l'arxipèlag de les Illes Balears, així com fixar els objectius anuals prioritaris, amb criteris d'equilibri territorial entre les Illes Balears.

Actualment estan en tramitació dos Plans :

-      El Pla Anual 2023

-      El Pla Extraordinari de 2023

ACCIÓ A DESENVOLUPAR PER L’AETIB EN LA GESTIÓ DELS PLANS ANUALS:

-      Donar compliment a la delegació de la Comissió de l'Impuls Sostenible, establint els següents mecanismes:

-      Elaboració del Pla Anual.

-      Revisió administrativa prèvia a la remissió a la Comissió de l'Impuls Sostenible.

-      Enviar acta d'inici i planificació per a cadascun dels projectes aprovats.
Resolució de concessió a favor de l'entitat beneficiària per a dur a terme el projecte. Seguiment i control del projecte.

-      Informe trimestral de l'estat d'execució del projecte per part del beneficiari del projecte.

-      Verificacions administratives i econòmiques per part de l’AETIB de l'estat d'execució. Control de justificació del projecte.

-      Control de la justificació dels projectes, tant en la part administrativa com en l'econòmica, fase prèvia a l'enviament de la documentació a la Intervenció General de la CAIB per a la seva validació i pagament per part de l’AETIB.
- Informe de tancament del projecte.


Més informació en relació a l’ITS i la gestió dels diferents Plans Anuals que estan en tramitació a  www.illessostenibles.travel

                                                                                                      Actualitzat: 15 d'abril de 2024