COMUNICACIÓ SOBRE LA RENOVACIÓ DE CARNETS D’USUARI PROFESSIONAL DE PRODUCTES FITOSANITARIS AMB CADUCITAT POSTERIOR AL DIA 16/09/2022
Fonaments de dret
a) A l’article 7 punt 2.b) s’estableix que el tipus de formació pot ser complementària, per actualitzar o complementar els coneixements regulats en l’article 6 d’aquest Decret. Han de rebre aquest tipus de formació els usuaris professionals i els venedors de productes fitosanitaris que hagin adquirit el nivell de capacitació amb anterioritat a l’entrada en vigor del Reial decret 1311/2012 (Publicat al BOE núm. 223, de 15/09/2012; Entrada en vigor: 16/09/2012).
b) A l’article 17 punt 1 s’estableix que el termini de renovació comença dotze mesos abans de la data de caducitat del carnet i acaba quan n’acaba el període de validesa. La renovació del carnet no es pot sol·licitar abans dels dotze mesos anteriors a la data de caducitat.
c) A l’article 17 punt 2 s’estableix que un cop expirat el termini de validesa, es considera a tots els efectes que la persona titular no disposa de carnet i se la dóna de baixa de la base de dades de la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia. No obstant això, la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia mantindrà l’opció d’emetre un nou carnet en el termini màxim de dotze mesos comptadors des de l’acabament del termini de validesa mitjançant la formació complementària o el curs pont, si s’escau.
d) A l’article 17 punt 3 s’estableix que un cop expirat el termini de dotze mesos des de l’acabament del termini de validesa, les persones titulars que vulguin obtenir el carnet han d’assistir a un nou curs de formació inicial, que ha de comprendre el temari íntegre corresponent, i superar-lo.
2. La persona interessada ha de presentar una sol·licitud de renovació del carnet d’usuari professional de productes fitosanitaris al Registre de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació, o per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons el model que estableix l’annex 5 del Decret 50/2016.