Pla de Prevenció de Riscs Laborals de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d’Educació i Formació Professional


El Pla de Prevenció és l’eina a través de la qual s’integra l’activitat preventiva de la organització en el seu sistema general de gestió i s’estableix la seva política de prevenció de riscs laborals. El Pla contempla l’estructura organitzativa, les responsabilitats, les funcions, les pràctiques, els procediments, els processos i els recursos necessaris per realitzar l’adequada prevenció de riscs dins l’organització.

Aquest Pla té l’objectiu primordial d’establir les pautes per generar i mantenir les condicions de treball necessàries per garantir que l’activitat dels treballadors es desenvolupi en un entorn segur i saludable. A aquest efecte, el Pla plasma les accions i criteris d’actuació per a la integració preventiva als centres educatius públics de primària i secundària i l’adopció de les mesures necessàries.

El Pla és d’aplicació per al personal docent dependent de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d’Educació i Formació Professional que presta serveis als centres docents públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tant si es tracta de personal funcionari docent com de personal laboral docent.

El Pla ha estat aprovat per la Comissió Paritària de Prevenció de Riscs Laborals del Personal Docent el 19 d’agost de 2020.