Informes d'escolarització de menors a càrrec

 

 

Què és?

El nou Reglament d'Estrangeria, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, de la Llei Orgànica sobre Drets i Llibertats dels Estrangers a Espanya i la seva Integració Social, exigeix un informe emès per les autoritats autonòmiques que acrediti l'escolarització dels menors d'edat al seu càrrec per poder renovar les autoritzacions de residència o de residència i treball, autorització de residència de llarga durada o modificació d'una situació de residència per circumstàncies excepcionals a una situació de residència o de residència i treball o a una residència amb exceptuació de l'autorització de treball, en els següents articles:

- 51.3 c (renovació de l'autorització de residència temporal no lucrativa)
- 61.4 d (renovació de l'autorització de residència en virtut de reagrupació familiar)
- 71.3 (renovació de les autoritzacions de residència temporal i treball per compte d'altri)
- 109.3 (renovació de l'autorització de residència i treball per compte propi)
- 149.2 c (autorització de residència de llarga durada)

 

Qui pot sol·licitar-ho?

Aquest informe d'escolarització de menors ha de ser presentat pels estrangers que tinguin a Espanya menors al seu càrrec en edat d'escolarització obligatòria (de 6 a 16 anys) quan sol·licitin:

- La renovació d'una autorització de residència i de residència i treball.
- Una residència de llarga durada.
- Una modificació d'una situació de residència per circumstàncies excepcionals a una situació de residència, residència i treball o residència amb excepció de l'autorització de treball.

On cal sol·licitar-ho?

L'informe s'ha de sol·licitar a la Direcció general de Serveis Socials, emplenant l'imprès de sol·licitud amb les dades de la persona sol·licitant, el parentiu i les dades dels menors al seu càrrec.

Segons l'article 16.4 de la  Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE n.º 236, de 02/10/2015), la sol·licitud es pot presentar:

a) En el registre electrònic de l'Administració o organisme a què es dirigeixin, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.
b) En les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.

Quina documentació s'ha de presentar?

Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels següents documents, que hauran de ser originals o còpies compulsades:

I.    Targeta d'identitat de la persona immigrant sol·licitant (TIE).
II.    Certificat del centre escolar, en el qual es faci constar que està matriculat i que asisteix amb regularitat excepte per absències justificades.
III.    Document que acrediti la identitat del menor: certificat de naixement, còpia TIE, passaport.

Quan es pot disposar de l'informe?

En el termini màxim de deu dies hàbils, que es contaran des de la data en la qual la sol·licitud hagi entrat en el Registre de la de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, es notificarà l'informe d'escolarització.

 

Model sol·licitud_I Escolarització _CAT-CAST_2021.pdfModel sol·licitud_I Escolarització _CAT-CAST_2021.pdf