Comunicacions de les auditories energètiques

 

A les Illes Balears, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, com a òrgan competent en matèria de certificació energètica, gestiona les comunicacions de les auditories energètiques dins l'àmbit de les Illes Balears.

Les empreses han d’enviar una comunicació a l'òrgan competent de la comunitat autònoma on es trobin les instal·lacions auditades, en un termini màxim de tres mesos des de la realització de l'auditoria.

Sobre aquestes auditories, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic durà a terme els controls i les inspeccions corresponents per tal de verificar les dades de l'auditoria energètica.

D’acord amb els principis d’eficàcia i eficiència (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), les empreses estan obligades a relacionar-se amb l'Administració de forma electrònica, i per tant la comunicació de les auditories es fa exclusivament de manera telemàtica.

Nota important sobre la tramitació:

1. En primer lloc, s'ha de preregistrar el full de càlcul  Excel (obteniu-ne la plantilla Excel) amb les dades corresponents. Una vegada finalitzat el tràmit s'indicarà un codi de càrrega que s'ha d'utilitzar en el registre de l'auditoria energètica (accediu al tràmit de pre-registre)

2. En segon lloc, s'ha de comunicar l'auditoria energètica (accediu al tràmit de registre de la comunicació de l'auditoria)

3. Una vegada finalitzat el tràmit s'emetrà el corresponent justificant de comunicació de l'auditoria energètica.