Torna

Dret d'accés a la informació pública

EL DRET D'ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

Consiteix en el dret dels ciutadans i ciutadanes a accedir als continguts o documents en poder de l'administració i que han estat elaborats o adquirits en l'exercici de els seves funcions.


A qui va dirigit?  / Organisme Responsable  / Normativa  /   Preguntes freqüents


  1. Puc demanar qualsevol informació? (límits d'accés a la informació)
  1. Com puc sol·licitar informació sobre un procediment en curs si tenc caràcter de persona interessada?
  1. Què succeeix si la informació que deman implica dades de caràcter personal?
  1. Cal que m'identifiqui per demanar l'accés a la informació?
  1. Com puc fer el seguiment del meu expedient telemàtic?
  1. Què he de fer constar en la sol·licitud d'accés a la informació pública?

En la sol·licitud hi heu de fer constar el seguent:

    - La vostra identitat (nom i llinatges i número del document d'identificació.)
    - La descripció precisa de la informació que sol·licitau.
    - Una adreça de contacte, preferiblement electrònica, als efectes de comunicacions.
    - La forma o el format en què preferiu tenir accés a la informació.
    - L'òrgan al qual us adreçau.

    1. He de motivar la meva sol·licitud?
    1. Quins són els terminis de resolució de la sol·licitud?
    1. Què passa si no es respon en el termini?
    1. Què és l'accés parcial?
    1. Em poden denegar l'accés a la informació?
    1. Què puc fer si m'han denegat l'accés a la informació o si no estic satisfet amb la informació facilitada?
    1. En quin format rebré la informació sol·licitada?
    1. Hauré de pagar per exercir aquest dret?
    1. Com puc obtenir un certificat electrònic?