Torna

Dret d'accés a la informació pública

EL DRET D'ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

Consiteix en el dret dels ciutadans i ciutadanes a accedir als continguts o documents en poder de l'administració i que han estat elaborats o adquirits en l'exercici de els seves funcions.


A qui va dirigit?  / Organisme ResponsableNormativa  Preguntes freqüents


  1. Puc demanar qualsevol informació? (límits d'accés a la informació)
  1. Com puc sol·licitar informació sobre un procediment en curs si tenc caràcter de persona interessada?
  1. Què succeeix si la informació que deman implica dades de caràcter personal?

Si la informació sol·licitada conté dades de caràcter personal, l'accés a la informació dependrà del que disposa la normativa en cada cas. 

Si tingués dades especialment protegides, l'accés es podrà autoritzar:

- Si es comptés amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats.

- Si s'eliminen prèviament les dades personals o es "anonimiza" la informació.

Per a més informació, podeu consultar l'article 15 de la Llei 19/2013.

  1. Cal que m'identifiqui per demanar l'accés a la informació?
  1. Com puc fer el seguiment del meu expedient telemàtic?
  1. Què he de fer constar en la sol·licitud d'accés a la informació pública?
  1. He de motivar la meva sol·licitud?
  1. Quins són els terminis de resolució de la sol·licitud?
  1. Què passa si no es respon en el termini?
  1. Què és l'accés parcial?
  1. Em poden denegar l'accés a la informació?
  1. Què puc fer si m'han denegat l'accés a la informació o si no estic satisfet amb la informació facilitada?
  1. En quin format rebré la informació sol·licitada?
  1. Hauré de pagar per exercir aquest dret?
  1. Com puc obtenir un certificat electrònic?