La consellera d’Administracions Públiques, M. Núria Riera,  i el president de la Federació de Persones Sordes de las Illes Balears, Jairo Mosquera, han signat un conveni que estableix els mecanismes pels quals les persones amb discapacitat auditiva o amb dificultats de la parla es poden comunicar amb el Servei d’Emergències 112 en casos d’emergència.
 
El conveni estableix un sistema d’atenció especial a través del telèfon 900 112 100, que és el telèfon que permet a les persones que pateixen una discapacitat auditiva establir contacte amb l’112, tant si es tracta de persones que no poden parlar ni escoltar, com si es tracta de persones que no poden escoltar però sí que poden parlar. Perquè això sigui possible, quan es marca aquest número de telèfon s’activa automàticament un servei de missatgeria SMS entre ambdós interlocutors. Tant la telefonada com els missatges de text són gratuïts, però per tal que el sistema s’activi el terminal des d’on es faci la telefonada ha de tenir saldo.
 
A més d’oferir aquest telèfon especial per a les persones amb dificultats auditives i de parla, el SEIB 112 té una base de dades on s’hi poden inscriure totes les persones que tinguin aquestes dificultats. D’aquesta manera, en cas de telefonar al centre d’emergències, els gestors telefònics de l’112 els podran oferir una atenció personalitzada i adaptada a les seves necessitats.  Actualment el Servei d’emergències 112 compta amb 207 persones amb discapacitat auditiva donades d’alta a la seva base de dades.
 
La Federació de Persones Sordes de les Illes Balears (FSIB) en la actualitat està integrada  per l’Associació de Persones Sordes de Palma de Mallorca (ASPM), l’ Associació de Persones Sordes de Menorca (ASSORME) i l’ Associació de Joves Mallorquins Sords (JOMASORDS)
 
Funcionament del servei :
1) L'usuari estableix contacte amb el servei mitjançant una telefonada al 900 112 100
2) La telefonada es rebuda a la centraleta del SEIB 112 i es distribueix aleatòriament a un operador, com succeeix amb les altres telefonades.
3) A la terminal de l'operador s'obre una pantalla de xat i s'estableix un diàleg per SMS amb la persona que ha fet la telefonada
4) L'operador de l'112 activa els recursos que necessita el seu interlocutor