La carta de serveis del SEIB112, aprovada per la consellera d’Administracions Públiques, M. Núria Riera, el 21 de gener de 2014, és el resultat del Programa de Compromisos amb la Ciutadania del Segon Pla Estratègic de Qualitat del Govern de les Illes Balears i està integrada dins el conjunt de cartes ciutadanes del Govern de les Illes Balears i té una vigència de dos anys (fins el 31 de desembre de 2015)
El Servei d’Emergències de les Illes Balears (SEIB 112) té la missió de facilitar als ciutadans d’aquesta comunitat autònoma i als seus visitants un accés gratuït, ràpid i fàcil a un únic telèfon que atén qualsevol de les seves necessitats en situacions d’emergència.
L’objectiu principal és ser cada vegada més ràpids i eficaços en l’atenció i la gestió de les emergències, millorar en el tracte personalitzat de l’atenció de la telefonada i optimitzar els recursos amb la finalitat d’avançar cap a un servei de qualitat orientat a aconseguir un centre d’emergències modern i adaptat a les necessitats dels nostres usuaris.
El SEIB112 ofereix un telèfon gratuït durant les 24 hores, els 365 dies de l’any; atén en català, castellà, anglès i alemany, entre altres idiomes; disposa d’un sistema d’identificació, registre i enregistrament de telefonades per avalar un servei millor; avisa a tots els organismes necessaris (ambulància, policia, bombers, etc.), i els coordina i els facilita tota la informació que l’usuari dóna en la telefonada d’emergència; presta un servei d’emergència per a les persones amb discapacitat auditiva a través del telèfon 900 112 100; també per a les persones laringectomitzades o amb algun problema amb la parla té implantat un servei d’atenció especial; té un servei de seguiment de les excursions de muntanya i activitats subaquàtiques; informa els organismes competents sobre la realització de les cremes controlades; informa a la Conselleria de Treball de denúncies de riscs i accidents laborals; dóna consells de com prevenir accidents a la pàgina web i n’informa puntualment mitjançant altres mitjans de comunicació, com ara Twitter, Facebook...
Pel que fa a la recepció de telefonades, el SEIB112 té el compromís d’atendre el 90% de les telefonades abans de 8 segons; també es compromet a respondre el 100% de les telefonades procedents d’usuaris amb problemes d’audició i parla.
D’altra banda, quant a l’activació i coordinació dels recursos per donar una resposta ràpida i eficaç, el SEIB 112 es compromet a activar i coordinar els organismes en un temps mitjà de 3 minuts, des de que és atesa la telefonada fins a la mobilització del primer recurs.
També es compromet a fer el seguiment del 100 % dels incidents d’emergència vital oberts amb intervenció d’organismes i a emetre informes sobre peticions de sol·licitants que acreditin legitimitat per rebre informació sobre situacions d’emergència en un termini inferior a 10 dies.
Per conèixer tots els detalls de la Carta de Serveis podeu consultar la nostra web: http://112ib.caib.es