El director del Servei d’Emergències de les Illes Balears 112 (SEIB112), ha impartit una sesión formativa sobre el funcionament del telèfon únic d’emergències als policies locals que participen al curs de Servei d’Atenció Policial al Turista (SPAT), organitzat per l’Escola d’Administració Pública.
El Servei Policial d’Atenció al Turista és un projecte que ha posat en marxa la Conselleria d’Administracions Públiques que pretén que els municipis de les Illes Balears creïn, dins els cossos de policia local, unitats especialitzades en la seguretat dels turistes i també de les zones més turístiques de la Comunitat.
Per aquest motiu, l’EBAP ha dissenyat un curs dirigit per als policies locals dels municipis adscrits a l’SPAT amb la finalitat de donar-los una formació específica en l’atenció al turista, en temes relacionats amb trànsit (vehicles de lloguer, documentació de vehicles estrangers, accidents), judicis ràpids, tipologies delictives específiques, primers auxilis, idiomes, etc.
Els curs ha finalitzat amb la sessió formativa que ha impartit el director del SEIB112 i ha consistit en mostrar el funcionament  del telèfon únic d’emergències, història del centre, normativa, estructura orgánica, procediments operatius, la plataforma tecnológica, serveis preventius, així com aspectes específics relacionats amb incidents propis de la temporada turística.
Amb tot això, és pretén que els policies locals formin part d’un grup especialitzat dins el cos policial del municipi al que pertanyen, per a atendre de forma específica  tot el relacionat amb els turistes que cada any visiten les illes.