Tràmits d'Indústria

 

INSTAL·LACIONS DE SUBMINISTRAMENT D'AIGUA

Introducció

El Decret 146/2007, de 21 de desembre, regula la posada en servei de les instal·lacions per subministrar aigua als edificis. L'article 6.c estableix que la Direcció General  d'Indústria ha de normalitzar la documentació necessària per tramitar la posada en servei de les instal·lacions. L'apartat 2 de la disposició final primera estableix que la documentació normalitzada a què fa referència l'article 6 s'ha aprovat, mitjançant la Resolució del director general d'Indústria de 27 de febrer de 2007 per la qual s'estableixen els requisits necessaris per posar en servei les instal·lacions de subministrament d'aigua als edificis i se n'aproven els models de documents.

Per tal d'unificar i homogeneïtzar el disseny, el dimensionament, l'execució i el manteniment de les instal·lacions de connexió de servei i comptadors a totes les instal·lacions de subministrament d'aigua als edificis ubicades dins el territori de les Illes Balears, mitjançant Resolució del director general d'Indústria de 29 de gener de 2010, s'aproven les Normes comunes a totes les companyies subministradores.

 

Tràmits relacionats amb aquestes instal·lacions

Tràmit 009. Instal·lacions de subministrament d'aigua als edificis. Tipus A

Aquest tràmit correspon a instal·lacions executades tant segons el Codi Tècnic de l'Edificació com segons les antigues Normes Bàsiques.

El tràmit només contempla la tramitació de les bateries de comptadors d'edificis de nova planta o sotmesos a rehabilitació o reforma integral. Els comptadors individuals són instal·lacions de tipus B i es tramiten directament davant la companyia subministradora, segons el que s'indica en el següent apartat.

Per consultar la guia de tramitació i descarregar els documents del procediment, accediu a la fitxa del tràmit 009.

Instal·lacions de subministrament d'aigua als edificis. Tipus B

Aquest tipus d'instal·lacions s'ha de tramitar directament davant la companyia subministradora i la documentació necessària per a la seva posada en servei és:

  • 02.125-Certificat instal·lació general. S'ha d'utilitzar en el cas que l'edifici sigui existent i s'hi instal·li una bateria de comptadors divisionaris (Format).
  • 02.126-Certificat instal·lació particular (Format). S'ha d'utilizar per a les instal·lacions individuals, incloses o no en una bateria de comptadors.

Reobertura de subministraments

Amb l'objecte de resoldre les situacions derivades de les resolucions de contractes de subministrament domiciliari d'aigua que es prolonguen més de sis mesos i amb la finalitat de garantir el correcte funcionament de la instal·lació prèviament a la reobertura del subministrament, es requereix que, per part d'una empresa instal·ladora autoritzada, es realitzin determinades operacions de manteniment i conservació que s'han de certificar d'acord amb el model adjunt, aprovat mitjançant Resolució del director general d'Indústria, de data 29/01/2010.

Certificat reobertura subministrament

 

Normativa

Mitjançant el següent enllaç, podeu consultar la normativa relacionada.

 

Normes particulars d'empreses subministradores d'aigua

Llistat d’empreses subministradores d'aigua que han sol·licitat l’homologació de normes particulars, d'acord amb allò que disposa l’article 8 del Decret 146/2007 (BOIB núm. 195 EXT, de 28-12-2007) i l’apartat 9è de la Resolució del director general d’Indústria (BOIB núm. 26, 16-02-2010).

Empresa Data Normes
EMAYA, SA 10/10/2010 Normes EMAYA, SA
AQUALIA, SA 30/06/2011 Normes AQUALIA, SA
AGUAS CANALIZADAS DE ALCUDIA, SA 19/04/2012 Normes EMAYA, SA
AIGÜES DE CONSOLACIÓ, SL 19/04/2012 Normes EMAYA, SA
EDAM, SA 19/04/2012 Normes EMAYA, SA
AIGUA SA FIGUERETA, SL 23/05/2012 Normes EMAYA, SA

Català - Castellano