Associació per a la Integració de Persones amb Síndrome de Down de Menorca (AIPSD)
Història de l’associació:
- L'associació va ser constituïda a l’any 1995.
Objectius de l’associació:
- Treballar per una millora de la qualitat de vida de les persones amb Síndrome de Down.
- Fomentar la integració de les persones amb Síndrome de Down.
- Crear i ampliar els serveis que responguin a la demanda social, personal i familiar de les persones afectades.
Activitats i serveis:
- Atenció primerenca (0 a 3 anys): orientar els pares i potenciar el desenvolupament del nin, amb programes individualitzats, i donar pautes per a l’estimulació del nin, tant a través del joc com aprofitant les situacions quotidianes.
- Logopèdia (3 anys fins edat adulta): desenvolupar les habilitats lingüístiques receptives i expressives, amb la finalitat de maximitzar el potencial de comunicació.
- Suport psicopedagògic o reforç escolar (6 anys fins a l’acabament de l’escola primària): exercitar la motricitat fina, la lectoescriptura, el raonament lògic, la memòria visual i auditiva, l’aptitud numèrica, la comprensió i expressió oral, l’aptitud espacial i temporal.
- Desprès de l’estapa escolar: seguiment per reforçar aquests aprenentatges i s’introdueixen habilitats d’interacció social i habilitats socials instrumentals.
- Tallers d’autonomia: fomentar el desenvolupament d’habilitats adaptatives integrades en rutines funcionals i articular la intervenció dels professionals i la família amb la participació activa de les persones amb retard mental, dins d’unes relacions comuns de col·laboració.
- Taller de Pedagogia d’expressió musical.
- Oci: Carnestoltes, hipòdrom, ball benèfic, fira discapacitats, dinar anual, xerrades pels pares..