Drets del consumidor europeu

Gràcies a la legislació de la Unió Europea, els consumidors europeus tenen més drets i gaudeixen d’un alt nivell de protecció quan compren o utilitzen serveis. No obstant això, perquè la legislació sigui eficaç els consumidors han saber quins són els seus drets i com exercir-los.

Per això, la Comissió Europea du a terme, al llarg de 2014, una campanya de sensibilització a Bulgària, Xipre, Espanya, Grècia, Itàlia, Letònia, Polònia i Portugal.

Dirigida especialment als més joves i a la gent gran, la campanya se centra en cinc drets fonamentals que reforcen els consumidors de la UE i que són els següents:

  1. Dret a la reparació o substitució dels productes defectuosos.
  2. Dret a la devolució de les compres per Internet en un termini de 14 dies.
  3. Dret a contractes sense clàusules abusives.
  4. Dret a una publicitat veraç.
  5. Dret a obtenir assistència gratuïta en els centres europeus del consumidor en cas de problemes amb un comerciant d’un altre país.

Trobareu més informació disponible sobre els drets dels consumidors de la UE a http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/index_es.htm