LOGO CAIB
13 de febrer de 2018Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca
Foto de noticia

Venda Directa: regala qualitat i proximitat als que més estimes

El Parlament ha estat l'escenari escollit per a encetar la segona fase de la campanya de Venda Directa que du a terme el Servei de Millora Agrària i Pesquera de les Illes Balears (SEMILLA) de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i que té per objectiu oferir al consumidor les experiències reals i avantatges d’adquirir els productes de primera mà sense intermediaris, directament de les trenta-tres explotacions agràries que participen a Venda Directa.

Abans d'entrar a l'hemicicle, el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Vicenç Vidal ha pogut entregar un manat de verdura de temporada a tots els assistents del Ple.
Segons ha explicat Vidal, "apostam per activitats directes i una altra forma d'explicar les coses per a aconseguir que el missatge sigui pregnant. Per als que més estimam, proposam regalar productes de qualitat i de proximitat".
 
En aquest sentit, la gerent de SEMILLA, Immaculada Munar, ha dit que "generalment les protagonistes d'aquests dies són les flors; des de Venda Directa volem afegir i reconèixer el valor dels nostres productes i dels nostres pagesos. Per això hem pensat que és possible i és factible fer un altre tipus de regal als nostres amics i familiars, un regal molt personal, un regal més sostenible i inoblidable: un ramell elaborat amb productes de temporada i de la Venda Directa".
 
Amb aquesta segona fase hi ha prevists diferents tipus de tallers per a tota la família, el més proper al calendari és dia 1 de març al Parc de la Mar: el Taller de cuina saludable per a infants amb productes de Venda Directa.
 
L’èxit de la campanya de Venda Directa, tant en l'edició anterior com en l'actual, ha estat en segmentar l’audiència a través dels diferents mitjans. El públic objectiu són tots els residents nacionals i estrangers a les Illes Balears de 30 a 65 anys, un total de 469.829 persones.
 
Amb la compra habitual als supermercats oblidam que darrere el producte hi ha productors i tot un procés d’agricultura i ramaderia que és beneficiós per a la terra, les persones i l’economia local. Per tant, consumir productes de primera mà ens garanteix una sèrie d’avantatges, com ara que són productes locals, —i per tant frescs—, sense un sobrepreu afegit i que són quilòmetre zero, sense intermediaris. Vins, oli, ous, formatges, carns, embotits, fruites i llegums…, productes gastronòmics de primera mà que els experts cerquen perquè en coneixen els secrets i saben on trobar-los. Les explotacions de Venda Directa ofereixen el millor de casa seva i recuperen el contacte amb la natura.
 
Aquesta és la filosofia amb la qual omplírem el 23 de desembre el carrer de Sant Miquel de Palma amb una acció de màrqueting de carrer: vàrem improvisar un hort urbà per donar a conèixer als vianants què és la Venda Directa i la seva imatge. Ells mateixos colliren i triaren la seva lletuga o les seves bledes. D'aquesta acció s'han fet ressò, només a través de les Xarxes Socials, un total de 258.744 persones residents a les Illes Balears. El 67% són dones entre 35 i 44 anys i el 32%, homes.
A través de la col·laboració amb IB3 en l'elaboració de receptes amb productes de Venda Directa hem aconseguit arribar a més de 400.000 persones.
 
El camp reviscola i els pagesos inicien les feines. La venda directa garanteix que els productes són fets aquí, per tant, més frescs i sense intermediaris. És el producte de temporada, quan té totes les qualitats als nivells més alts, i fer la compra personalment a la finca aporta un valor i coneixement del medi insuperable.
 
Per a més informació: www.vendadirecta.com
També es pot desgarregar l’APP de Venda Directa