LOGO CAIB
Contingut
13 febrer 2020Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius
Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat


Racionalitzar i reordenar el sector del joc i de les apostes de manera sòlida i amb seguretat és l’objectiu de la suspensió de l’obertura de nous establiments de joc a les Illes Balears durant els propers dos anys, i que suposa una de les mesures més contundents de les que s’han presentat a tot l’Estat. Així ho ha assegurat aquest migdia el vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, Juan Pedro Yllanes, durant la compareixença a la Comissió d’Economia del Parlament de les Illes Balears.

Yllanes ha explicat que, tot i que aquest serà un procés llarg i en el qual es donarà veu a tots els actors implicats, hi ha un seguit d’objectius ja marcats com la instauració progressiva de la taxa de reposició que vincularà les noves llicències a la baixa necessària d’altres prèvies. Per tant, una vegada s’apliqui aquesta taxa de reposició la proliferació de sales de joc quedarà controlada. En aquest sentit, el decret de planificació al que obliga la suspensió de noves llicencies determinarà quantes baixes faran falta per cada nova alta.

També s’estudiarà l’augment de les distàncies mínimes entre establiments de joc i centres escolars, centres de salut o altres espais de gran afluència per part de menors d’edat, i es propiciarà la col·laboració amb la comunitat esportiva per treballar en favor de la desaparició de la publicitat del joc i les apostes a esdeveniments i activitats esportives. A més, es duran a terme importants campanyes informatives per tal que la ciutadania prengui consciència del risc d’afeccions negatives que es poden derivar del consum de serveis d’apostes i joc.

Per altra banda, el vicepresident ha explicat les mesures que ja s’han materialitzat des de principi de legislatura com la creació del l’Observatori del Joc en Línia, que ahir mateix va presentar un estudi sobre la incidència de la publicitat del joc a l’esport. Però també el reforç dels serveis d’inspecció de joc, verificació de la publicitat en els espais públics, disseny de tasques de control de l’oferta en línia i una coordinació fluida i coordinada amb els agents socials i els col·lectius afectats.