LOGO CAIB
Contingut
5 desembre 2019Conselleria de Mobilitat i Habitatge
Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

/A l’acte han acudit els batles dels municipis de la comarca per saber de primera mà les millores que suposarà la nova xarxa de bus

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, i el director general de Mobilitat, Jaume Mateu, el president de Confebús Rafael Barbadillo i Gregorio Ruiz de l’empresa concessionària Grupo Ruiz, han presentat avui el nou servei del transport públic interurbà que s’oferirà a la zona nord de Mallorca. L’acte que ha estat obert per la batlessa d’Alcúdia, Bàrbara Rebassa, s’ha adreçat a tots els batles dels vint-i-sis municipis de la zona.

Durant la presentació s’ha destacat algunes millores, com per exemple l’ increment de freqüències d’algunes línies, com la que connecta Palma amb Platja de Muro o Palma amb Port de Pollença; noves connexions com la línia que uneix Muro, Sa Pobla amb la badia d’Alcúdia. Tot el servei de la zona nord es farà amb setanta tres busos nous de Gas natural comprimit i amb nou busos elèctrics i una nova infraestructura que comptarà amb parades d’enllaç a Inca i Port de Pollença.

El conseller Marc Pons ha destacat que aquest nou servei representa un canvi de model de mobilitat terrestre a l’illa de Mallorca i permet a l’Administració dissenyar directament l’oferta de servei i millora el seguiment d’aquest i la seva fiscalització. Cal assenyalar també que el contracte disposa de clàusules socials per a garantir les bones condicions laborals dels treballadors.

Per la seva part, el president de Confebús Rafael Barbadillo ha afegit què: “vull felicitar al Govern balear pel magnífic treball realitzat, ja que suposa apostar per la mobilitat sostenible i és un referent de col·laboració público-privat”

Milllores específiques a destacar del servei de la zona nord

Flota

• 73 busos de GNC.

• 9 busos 100% elèctrics. N’hi haurà 7 en la línia suburbana Alcúdia-Can Picafort i 2 més que faran el servei de la línia Alcúdia-Alcanada a l’estiu i de la línia Pòrtol – Es Figueral a l’hivern.

• 2 microbusos dièsel

• S’adapta la capacitat dels vehicles a la demanda prevista de cada línia. A la pràctica significa més places per vehicle. Busos de 15 m a les línies: Palma-Sóller, Palma-Platja de Muro, Palma-Port de Pollença. Busos de 12 i 18 metres a línia Alcúdia-Can Picafort.

  • Les gasineres per a la càrrega dels busos de GNC s’ubicaran en les tres cotxeres d’aquesta concessió situades a: Polígon Ca na Lloreta d’Alcúdia, Polígon Industrial d’Inca, Polígon Sa Tàpia de Palma.

 

Servei

  • Milloram el servei: increment de l’oferta d’un 49,3%.
  • Les quatre línies troncals de la zona incrementen la capacitat dels busos i augmenten les freqüències de pas:

o Palma-Sóller (per túnel) cada ½ h (actualment cada 1 h ).

o Palma- Platja de Muro cada ½ h (actualment cada 1 h i ½).

o Palma-Port de Pollença cada hora (actualment cada 1 h i ½).

o Alcúdia-Can Picafort cada 12 minuts (actualment cada 15 min).

• Increment de l’oferta de les línies de la Serra de Tramuntana per fomentar així el turisme en transport públic, per exemple:

o Temporada alta més llarga: 1/3-30/10 i 15/2-15/11.

o Port de Sóller – Port de Pollença: de 2+2 a 5+5.

o Palma-Valldemossa-Deià-Sóller-Port de Sóller: més servei els cap de setmana i festius (també a l’hivern).

o Lluc-Sa Calobra: de 1+1 a 3+3, Inca-Lluc de 3+3 a 4+4.

Es complementa amb línies del lot 1 per la Tramuntana.

• Noves connexions:

o Cream una línia que connecta, Muro, Sa Pobla, Inca, Campanet i Búger amb la badia d’Alcúdia (platja d’Alcúdia, platja de Muro i Can Picafort) d’abril a octubre que oferirà servei des de les 6.00 del dematí fins les 24.00 h de la nit. Servei adaptat a les necessitats dels treballadors de la zona.

o Més connexions entre Pollença, Crestatx i Sa Pobla.

o Una línia suburbana que connecta Pollença amb Port de Pollença i Alcúdia. A l’estiu s’estira la línia fins als Apartaments Bellevue al Port d’Alcúdia.

  • La línia de l’Aerotib A32 (línia aeroport ) allarga el seu recorregut arribant a Son Bauló amb busos cada 1h. 15min. des de les 6.00 del dematí a les 24.00 de la nit. a l’estiu. Durant la temporada d’hivern l’horari serà de 7.00 a 20.00 h. i arribarà fins a Inca on es podrà seguir el trajecte amb un transbordament amb connexió horària.
  • Més servei cap de setmana per exemple a Portòl/sa Cabaneta, Bunyola, Deià, Fornalutx, Llubí, Mancor, Muro, Pollença, Colònia de Sant Pere .
  • Altres increments de l’oferta:

Línia Alcúdia-Cala Rajada, amb pas per Son Serra de Marina i Colònia de Sant Pere en totes les expedicions.

Búger i Campanet connecten a l’autopista Ma-13 amb línies troncals amb una llançadora.

  • Parades d’enllaç a Port de Pollença, Estació Tren d’Inca/Aparcament Toni Mateu i parada Inca Llevant com a hubs (parades d’enllaç) principals de la zona.
  • Punt d’informació a l’estació d’Inca obert tota la setmana.

 

Eixos principals del nou model de transport regular per carretera de Mallorca:

• Canvi en la gestió: El nou model de contractació permetrà que el CTM dissenyi directament l'oferta de servei, vetllant sempre per l'interès públic. Això assegura una configuració de tota la xarxa amb els mateixos criteris per al conjunt del territori i donar resposta a les noves necessitats de mobilitat a l'illa.

• Millora de l’oferta: més serveis, horaris més amplis, noves connexions, flota totalment renovada amb busos de Gas natural comprimit (GNC) i de propulsió elèctrica, informació al moment a les parades i dins dels busos, millora de l’accessibilitat.

• Nou sistema tarifari que ofereix diferents formes de viatjar amb noves formes de pagament.