20 març 2019 | <9ªL> Conselleria d'Educació i Universitat

Més de 260 docents de les Illes Balears assistiran al cicle de conferències "Diàlegs d'Espais i cultura d'infància" NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Més de 260 docents de les Illes Balears assistiran al cicle de conferències "Diàlegs d'Espais i cultura d'infància"

Més de 260 docents s'han inscrit al cicle de conferències “Diàlegs d’espais i cultura d’infància” que, organitzat pel CEP de Palma Jaume Cañellas Mut en col·laboració amb el Grup d’Investigació de Primera Infància de la UIB, es celebra al saló d’actes de l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos de la UIB. 
Pel que fa al contingut, el cicle proposa reflexionar sobre els fonaments i les fases del neurodesenvolupament de l’infant, així com debatre sobre l’acompanyament respectuós i facilitador de l’aprenentatge, sense deixar de banda tampoc la importància de l’experimentació, l’expressió i la creativitat a l’aula i al centre.
La presentació del cicle, que fou el passat 7 de març, anà a càrrec del director del CEP de Palma, José Antonio Vega. A continuació, i es va donar pas a la primera conferència, que amb el títol d’“Empremtes d’infància. Relació entre escola infantil i ciutat” impartí Alfredo Hoyuelos Planillo, doctor europeu en Filosofia i Ciències de l’Educació i professor de la Universitat Pública de Navarra.
La resta de sessions seran les següents:
  • 21 de març: “Neurociència i espais d’aprenentatge”, a càrrec de Marta Portero, professora del Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut de la UAB, on imparteix docència en el grau de Psicologia i col·labora en tasques de recerca a l’Institut de Neurociències de la UAB.
  • 4 d’abril: “L’estètica del quotidià a l’escola”, a càrrec de Maria Antònia Riera, professora del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació a l’àrea de Didàctica i Organització Escolar de la UIB, i Magdalena Jaume, llicenciada en Belles Arts, doctora en Teoria i Història per la Universitat de Barcelona i professora d’Educació Artística i Estètica i Projectes Artístics del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques de la UIB.
  • 29 d’abril: “El sentit de l’aprenentatge”, a càrrec de Meritxell Bonàs, documentalista educativa, pedagoga, mestra d’educació infantil i membre de l’equip fundador de l’escola pública El Martinet de Ripollet.
  • 23 de maig: “La ciutat, un escenari d’infància”, a càrrec de Clara Eslava, arquitecta doctora amb la tesi “Huellas de la infancia en el impulso creativo. Ámbitos primigenios” i que actualment desenvolupa una línia de treball centrada en el diàleg entre pedagogia i arquitectura.