14 d’octubre 2020 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

COVID-19: CONSELL DE GOVERN: EL CONSELL DE GOVERN ES DONA PER ASSABENTAT DE LA CONTRACTACIÓ D’EMERGÈNCIA DE SERVEIS I SUBMINISTRAMENTS PER 22.506 € CConsell de Govern

COVID-19: CONSELL DE GOVERN: EL CONSELL DE GOVERN ES DONA PER ASSABENTAT DE LA CONTRACTACIÓ D’EMERGÈNCIA DE SERVEIS I SUBMINISTRAMENTS PER 22.506 €

\ S’ha contractat l’arrendament d’una nau d’emmagatzematge per dipositar materials en condicions de seguretat a Menorca

\ També inclou l’arrendament de vehicles per fer proves diagnòstiques de la  COVID-19 a Atenció Primària de Mallorca


El Consell de Govern s’ha donat per assabentat de les contractacions d’emergència de subministrament i serveis a càrrec del Servei de Salut per un valor de 22.506 €. Es tracta, d’una banda, de la contractació de l’arrendament d’una nau d’emmagatzematge a l’Àrea de Salut de Menorca per poder disposar d’un espai idoni per dipositar-hi materials en condicions òptimes de seguretat. D’altra banda, també s’ha contractat l’arrendament de vehicles perquè la Unitat Volant d’Atenció al Coronavirus (UVAC) d’Atenció Primària de Mallorca dugui a terme proves diagnòstiques de la COVID-19 (per a l’atenció domiciliària). Amb l’arrendament d’aquests vehicles es pretén reduir els desplaçaments dels pacients contagiats o sospitosos de patir la malaltia i, així, evitar la transmissió comunitària.

Totes aquestes contractacions d’emergència estan relacionades amb el tractament de la pandèmia, a causa de la necessitat concreta de disposar de determinats equips i serveis per mantenir una activitat sanitària assistencial correcta en la lluita contra la COVID-19.

Concretament, les contractacions d’emergència són les següents:

1. Adquisicions i contractacions corresponents a l’Àrea de Salut de Menorca: arrendament d’una nau situada a Maó, per al dipòsit i l’emmagatzematge de material sanitari per combatre la pandèmia de la COVID-19, per un import de 10.164 €.

2. Arrendament de vehicles perquè la UVAC d’Atenció Primària de Mallorca pugui dur a terme proves diagnòstiques de la COVID-19 per a l’atenció domiciliaria, per un import de 12.342 €.

El passat mes de març el Consell de Govern va aprovar l’Acord de mesures que s’han adoptar en matèria de contractació pública a conseqüència de la declaració d’estat d’alarma per gestionar la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Això va suposar que a tots els contractes subscrits per l’Administració de la Comunitat Autònoma i el sector públic instrumental els fos aplicable la tramitació d’emergència.