20 novembre 2020 <10aL>Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball

Reactivació econòmica: L’AETIB participa en una edició virtual de la fira de luxe ILTM World Tour NNota Informativa

Reactivació econòmica: L’AETIB participa en una edició virtual de la fira de luxe ILTM World Tour

S'han atès unes 25 cites amb compradors de la zona Àsia-Pacífic

L'Agència d'Estratègia Turística (AETIB) ha participat aquests dies en una edició virtual de la fira de luxe ILMT World Tour, dedicada aquesta setmana als mercats d'Àsia-Pacific. Es tracta de la fira de luxe ILTM que habitualment se celebrava a la ciutat francesa de Cannes i que, a causa de la pandèmia mundial motivada per la Covid-19, enguany s'ha realitzat en un format completament on-line, aglutinant en un únic esdeveniment les edicions per a Àsia-Pacífic, Europa i Amèrica.

 

Del 17 al 20 de novembre, les Illes Balears han estat presents en aquesta fira a través d'una àmplia agenda de cites amb diferents hosted buyers provinents de la zona Àsia-Pacífic (Austràlia, el Japó, Tailàndia, l'Índia, Hong Kong, Filipines, la Xina, Taiwan, Rússia, Bielorússia, Uzbekistan i Corea del Sud). Aquestes cites han estat ateses per tècnics de l'AETIB i, en total, s'han mantingut 24 reunions amb aquests compradors, a raó de 8 diàries.

 

Els compradors o hosted buyers són CEOS o Directors Generals d'Agències de Viatges Boutique, turoperadors del segment Luxe o Private Travel Designers. Molts d'ells pertanyen a associacions de luxe com a Virtuós o Traveller Made, que engloben als millors establiments hotelers a nivell mundial. En molts casos tenen delegacions en diverses regions o ciutats del seu país, amb el que la informació sobre Balears obtinguda en aquestes reunions també transcendeix als seus agents de viatges.

 

Aquests hosted buyers gestionen viatges de luxe personalitzats a mesura, individuals o grupals per a membres de corporacions, bufets de professionals, celebritats, o famílies d'alt poder adquisitiu. Estan interessats a conèixer tots els productes que ofereix el destí per a vendre-l'hi millor als seus clients: gastronomia, cultura, wellness, establiments de luxe, naturalesa, golf, nàutica, obertura de nous hotels, excursions o itineraris, etc.

 

Molts tenen ja en catàleg Mallorca i/o Eivissa, però han pres bona nota de Formentera com a exclusiva destinació paradisíaca en una illa sense aeroport, o de la sostenible Menorca com a Reserva de la Biosfera.

 

La participació de la AETIB en la fira ILTM World Tour s'emmarca dins del pla d'acció 2020 del Segment Estratègic de Luxe i té per objectiu posicionar aquest producte i la destinació Balears en el panorama internacional de viatges de luxe.

 

Aquest nou format de fira divideix en tres setmanes les cites per als mercats internacionals. L'AETIB ha participat representant a Balears en aquesta primera setmana dedicada a la zona d'Àsia-Pacífic i ha gestionat també la participació dels consells insulars la setmana vinent en l'edició que es dedicarà als mercats europeus i, la següent, la participació de Formentera en l'edició destinada als mercats de la zona Amèrica.