El conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March, acompanyat de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, i de membres del Servei d’Atenció a la Diversitat, s’ha reunit avui amb diferents representants de la Plataforma FARSEB de totes les illes. Concretament han assistit a la reunió representants de FAPA Mallorca, Fundació Persones amb Discapacitat de Mallorca, Associació TEA Menorca, FAPA Menorca, FAPA Eivissa, APIES Pitiuses i ACTEF Formentera.
En el decurs de la reunió les famílies han manifestat els seus dubtes i preocupacions sobre l’impacte de la COVID-19 en el curs 2020-21. Per la seva banda, des de la Conselleria s’ha explicat com s’ha organitzat el curs en base a la pandèmia i com s’ha tengut en compte l’alumnat més vulnerable.
El conseller ha explicat que la prioritat ha estat iniciar el curs amb les condicions necessàries de seguretat sanitària i amb la màxima normalitat possible, donades les circumstàncies.
Una vegada arrencat el curs escolar, amb els protocols sanitaris en funcionament, des de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca s’està fent un seguiment dels aspectes pedagògics més afectats per la convivència amb la COVID-19, com són l’ensenyament semipresencial, especialment a segon d’ESO i segon de batxillerat, i el seguiment dels suports educatius per a l’atenció a la diversitat.
En el referit al seguiment dels suports educatius per a l’atenció a la diversitat, des de la Inspecció Educativa s’està fent un seguiment centre a centre de la situació per veure quines intervencions són necessàries per garantir un tractament adequat per a tot l’alumnat.
Finalment, s’ha acordat que properament es celebrarà una nova reunió per fer un seguiment de la situació.