26 d’abril 2020 Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

COVID-19: L'EBAP transforma 32 accions formatives presencials o semi presencials en metodologia en línia, ampliant el seu catàleg de formació no presencial fins als 46 cursos enguany NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

COVID-19: L'EBAP transforma 32 accions formatives presencials o semi presencials en metodologia en línia, ampliant el seu catàleg de formació no presencial fins als 46 cursos enguany

El període d'inscripció també s'ha adaptat degut a l'estat d'alarma i s'obre demà dilluns 27 d'abril

El 50% de les places ofertes es reservaran per a interins i temporals que abans només podien accedir si hi quedaven vacants

 

L'Escola Balear d'Administracions Públiques (EBAP), adscrita a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, ha adaptat la seva metodologia docent preferent amb motiu de l'estat d'alarma vigent, transformant 32 accions formatives previstes per enguany com a presencials o semi presencials en cursos completament online, ampliant l'oferta global de cursos a distància fins als 46.

Aquesta línia de priorització de les accions no presencials s'estendrà més enllà de l'aixecament de l'estat d'alarma, segons ha afirmat la consellera Isabel Castro. "L'esforç per adaptar-se a noves metodologies no presencials que ha fet el nostre personal docent i tècnic ha fet possible mantenir una àmplia oferta formativa malgrat les circumstàncies actuals, que han obligat a suspendre totes les activitats presencials. Apostem de manera decidida per la formació a distància amb recursos d'aprenentatge online destinats al personal empleat públic", ha explicat la consellera.

Arran de la declaració de l'estat d'alarma, l'EBAP hagué de suspendre totes les activitats presencials que ja estaven programades al llarg de 2020. Per això, a més de la metodologia dels cursos, han estat modificats també els períodes d'inscripció amb l'objectiu de facilitar la consulta i accés al conjunt de l'oferta formativa: el segon període s'inicia demà dilluns 27 d'abril i romandrà obert fins al 8 de maig. El tercer període està previst del 20 al 31 de juliol.

Així mateix, per tal d’arribar al major nombre d’empleats públics en les mateixes condicions d’igualtat, s’han modificat els criteris per fer les sol·licituds de plaça. Cada interessat podrà demanar lloc a 2 cursos del Pla de Formació General i 3 cursos de la resta de plans. En aquest mateix sentit, s'han variat els criteris de selecció de l’alumnat, eliminant la preferència del personal funcionari de carrera o laboral fix i substituint-lo per un sistema de reserva de 50% per personal amb vincle fix i 50% per personal temporal.

Seminaris per gestionar el confinament

D'altra banda, l'EBAP ha organitzat 3 seminaris amb eines digitals orientats a facilitar una gestió positiva i productiva del període de confinament: El teletreball saludable -amb continguts de seguretat laboral, tècniques per prevenir la fatiga i planificació de les tasques-, La Gestió emocional durant el confinament -amb consells per mantenir un estat d’ànim positiu i aprendre a treure rendiment del temps de confinament-, i Instal·lació i accés a les eines bàsiques corporatives -per facilitar-ne l'ús per part del personal empleat públic que teletreballa-.

La directora gerent de l'EBAP, Mercedes Riera, ha destacat "l'enorme acceptació" que han despertat aquestes iniciatives. "Hem hagut d'ampliar la capacitat de participació d'usuaris en aquests seminaris fins a les 500 places en directe", ha detallat. En qualsevol cas, tots els continguts dels seminaris en línia són a l'abast de qualsevol persona que hi estigui interessada mitjançant la web ebapenobert i accedint a les píndoles formatives.