23 febrer 2022 <10aL>Conselleria d'Afers Socials i Esports

Santiago destaca la implicació dels joves amb els reptes actuals de la societat en els projectes guanyadors dels premis d'autoocupació Carnet Jove 2021 NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Santiago destaca la implicació dels joves amb els reptes actuals de la societat en els projectes guanyadors dels premis d'autoocupació Carnet Jove 2021

\ IBJOVE ha atorgat un total de 51.000 euros repartits en 6 premis i 6 ajudes

\ L’IDI ha impartit als joves un curs de capacitació per poder fer el seu pla de negoci

La consellera d'Afers Socials i Esports, Fina Santiago, ha destacat la implicació dels joves amb els reptes actuals de la societat en els projectes emprenedors que han resultat guanyadors de la segona convocatòria dels Premis i Ajudes Carnet Jove per a Projectes d'Autoocupació 2021. Santiago ha donat l’enhorabona a cada un dels guanyadors pels seus projectes premiats: «heu encertat amb els reptes que tenim com a societat: la sostenibilitat energètica, el reciclatge de roba i llibres, la democratització de la domòtica, la millora de l'educació i la gramàtica, el turisme sostenible i patrimonial o l'entrenament físic com a motor d'inclusió social».

La Conselleria d’Afers Socials i Esports, a través de l’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE), atorga per segon any consecutiu els Premis i Ajudes Carnet Jove per a Projectes d’Autoocupació, una convocatòria que en l’edició passada va ser mereixedora d’un premi europeu a l'excel·lència d'EYCA. Enguany ha repartit 51.000 euros a joves amb iniciativa i emprenedoria. A més, l’Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), hi ha col·laborat amb la impartició d’un curs de capacitació per a l'emprenedoria als joves que han presentat els millors projectes i mitjançant el qual varen poder fer el seu pla de negoci.

La finalitat de la iniciativa és contribuir a la millora de l’ocupabilitat dels joves de 18 a 30 anys amb projectes de negoci.

Els guanyadors dels premis i les ajudes han tengut sis mesos per posar en marxa els negocis proposats després de confeccionar el seu pla d’empresa, assessorats per l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes (IDI), que ha tutelat el procés.

A l’acte de lliurament dels premis han assistit els guanyadors i guanyadores, a qui la consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago, els ha fet entrega dels diplomes. Hi han assistit també la directora general d’Infància, Joventut i Famílies, Marta Carrió, el director de l’IBJOVE, Sebastià Lliteres, i la gerent de l’IDI, Mariona Luis Tomás.

Els projectes que han obtingut una puntuació més alta segons els aspectes específics de valoració establerts a les bases de la convocatòria, que són la viabilitat, la sostenibilitat mediambiental, l’impacte social i la innovació, han estat el següents:

- Un primer premi, dotat amb un import de 3.000 € i una ajuda de 6.000 € per a la posada en marxa, al projecte SailOnGreen de Joan Bauzà Roig, que ha obtingut una valoració de 77 punts. SailOnGreen és una empresa creada amb l’objectiu de cobrir la necessitat de sistemes d’energia neta i sostenible al sector nàutic d’esbarjo, oferint un sistema integral d’energia renovable per a embarcacions d’esbarjo que inclouen propulsió, emmagatzematge i generació d’energia. Aquest sistema ofereix la possibilitat de navegar essent respectuós amb l’entorn marí i gaudir-ne evitant contribuir a la contaminació de la mar i de la costa. Per això, ofereix la possibilitat d’instal·lar motors elèctrics propulsius i sistemes de producció d’energies renovables.

- Un segon premi, dotat amb un import de 2.000 € i una ajuda de 4.000 € per a la posada en marxa, al projecte La Torre de Papel de Cora Mercedes Sánchez de la Concha, que ha obtingut 75,5 punts. Es tracta d’un espai cultural de venda de llibres d’art i artesania de primera i segona mà amb sala per a reunions i esdeveniments artístics.

- Un segon premi, dotat amb un import de 2.000 € i una ajuda de 4.000 € per a la posada en marxa, al projecte Voltic de Maurizzio Debellis Torlaschi, Aitor Roca Romero i Borja Roca Romero, que ha obtingut 72,25 punts, amb una marca nativa digital que desenvolupa i instal·la domòtica a qualsevol espai, sense necessitat de canviar res, i convertint qualsevol lloc en un espai intel·ligent.

- Un tercer premi, dotat amb un import de 1.000 € i una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa, al projecte Textoic de Luís Fominaya Parra i Artem Rudenko Rudenko, que ha obtingut 69,25 punts. Textoic és una eina digital per millorar de forma automàtica la gramàtica, l’estil i la claredat dels textos escrits per persones que necessiten redactar qualsevol tipus de contingut. Detecta problemes al text i suggereix possibles solucions mentre accelera el procés d'edició i evita errors humans.

- Un tercer premi, dotat amb un import de 1.000 € i una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa, al projecte Tequion de Pau Soberats Comas, que ha obtingut 68,75 punts. Es tracta d’un servei de consultoria de sis passos amb acompanyament que ajuda a les empreses instal·ladores a tenir un control de l’administració econòmica i dels processos clau.

- Un tercer premi, dotat amb un import de 1.000 € i una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa, al projecte Integral Box de Marc Cloquell Pérez i Sergi Font Ripoll, que ha obtingut 66,5 punts. Es tracta d’un servei d’entrenament multifuncional amb una decidida orientació social en la línia de l’economia del bé comú, com ara, entrenament a joves amb risc d'exclusió social o recuperació de lesions.

Una novetat és que en l’actual convocatòria s’han concedit un total de 6 ajudes de 3.000 € per a projectes que, tot i no haver obtingut cap premi, han rebut una ajuda, atès que els seus respectius plans de negoci tenen la qualitat suficient que estableix la convocatòria.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa al projecte Itinerant d’Esther Alcaraz Llabrés, que ha obtingut 65,5 punts. És una iniciativa emprenedora basada en la comercialització online (un Marketplace) d'experiències i tallers sostenibles, amb un marcat component de creativitat i innovació en els diferents àmbits del projecte. Una oferta d'experiències turístiques sostenibles, creatives i transformadores que permeti als turistes viure moments únics i singulars connectant amb la cultura i la identitat local de la destinació, que deixa una petjada positiva després del viatge.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa del projecte Virtualització del patrimoni en 3D de Joan Gual Amengual, que ha obtingut 64,25 punts per la seva proposta de conservar,recuperar i difondre el patrimoni cultural a través de les noves tecnologies.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa del projecte We are troublemakers d’Aina Llobera Hernández, Malwina Malgorzata Przyborowicz i Pere Fiol Fullana, que ha obtingut 62,5 punts, per donar una segona vida a les peces tèxtils de les Illes Balears ajudant-se del stock local, seleccionant les millors peces (mínim d'un 90% de cotó) que mitjançant l'art, la serigrafia i el brodat són transformades en un producte únic, sostenible i exclusiu de cada col·lecció.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa del projecte Fem Infància de Carmen Tovar Ferragut i Carme Rosselló Rosselló, que ha obtingut 60,25 punts, per a construir escoles compromeses amb la transformació social i generadores d'una ciutadania curosa, crítica i solidària des d’una perspectiva innovadora i feminista que promogui els valors d’equitat i diversitat com a motors de l’educació.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa del projecte Re- Informar de Maria Antònia Capó Isern i Francisca Fornés Coll, que ha obtingut 58 punts pel disseny, oferta i impartició de tallers didàctics d'alfabetització mediàtica als centres educatius i culturals de Mallorca per tal de dotar els estudiants, des de primària fins a batxillerat, d'eines i coneixements a l’hora de consumir de forma crítica i responsable els continguts que visualitzen a través de les pantalles.

- Una ajuda de 3.000 € per a la posada en marxa del projecte LemonsFilms de Raúl Limones Sánchez, que ha obtingut 51 punts, per la seva empresa de serveis audiovisuals, vídeos corporatius, vídeos promocionals, fotografia de producte, fotografia d'interior i exterior, i tota classe de creació de contingut digital per a impulsar les xarxes socials, pàgines web i altres portals en línia.

La convocatòria s’adreçava als titulars del Carnet Jove de les Illes Balears d’entre 18 i 30 anys que volguessin impulsar projectes de negoci des de l’autoocupació, i també a agrupacions de joves, amb el mateix objectiu.