1 d’octubre 2020 <10aL>Conselleria d'Afers Socials i Esports

Afers Socials i Esports reforça l'atenció a les persones majors en el seu entorn NNota Informativa

Afers Socials i Esports reforça l'atenció a les persones majors en el seu entorn

El nombre d'hores d'atenció domiciliària ha augmentat un 686% de 2015 a 2020

Al 2020 s'ha incrementat un 41% el nombre de persones majors ateses per teleassistència

La Conselleria d'Afers Socials i Esports ha reforçat els seus serveis d'atenció a les persones majors en el seu entorn augmentant tant els dispositius de teleassistència per a persones majors dependents com les hores d'atenció domiciliària. Per a la consellera Fina Santiago l'atenció a les persones majors en el seu entorn és una prioritat i, per això, “des de la Conselleria promocionam que les persones estiguin ben ateses a la seva llar”.

Teleassistència
Si al setembre de 2019 hi havia 6.000 persones majors que tenien un dispositiu de teleassistència a casa seva, al setembre de 2020 n'hi ha 8.505, el que suposa un increment del 41 %. A més, s'ha fet un concert per poder atendre fins a 11.000 persones, que és el el creixement que es preveu pel 2020-2021.

Cal recordar que aquest servei es va posar en funcionament, de forma gratuïta, ara fa tres anys, al 2017.

Per a Santiago “des de la Conselleria d'Afers Socials i Esports tenim molt clar que les persones majors volen envellir a ca seva i, per tant, promocionam sempre l'atenció a les persones majors en el seu entorn. És cert que sempre es parla de residències, de les què estem també orgullosos perquè la passada legislatura vàrem créixer en 400 places residencials, però també hem de posar en valor que al 2017 teníem 0 aparells de teleassistència per persones amb dependència i que l'any 2020 en tenim 8.505, per tant estam cresquen també amb aquesta prestació de la teleassistència”. 

Atenció domiciliària
Pel que fa a l'atenció domiciliària, és a dir, el conjunt d'actuacions fetes en el domicili -ja sigui per atendre les necessitats de la llar, com les atencions personals- ha crescut significativament. L’any 2015 Afers Socials oferia 62.460 hores anuals quan, actualment, n'ofereix 428.584 hores. És a dir, en aquests anys s’han multiplicat per 7 les hores finançades per la Conselleria, el que representa un augment del 686%. Al darrer any l'increment ha estat del 31 %. La inversió anual actual és de 6,8 milions d'euros.  Per a Santiago es tracta “d'un servei molt estès, molt apreciat i molt valorat per les persones amb dependència”.

Cal tenir en compte que a les darreres dècades s'ha produït un envelliment progressiu de la població i un increment de la cronicitat i la dependència, principalment de la gent gran. A més, la crisi de la COVID-19 ha tornat a evidenciar que les persones grans dependents són les més vulnerables. És per això, que avui, Dia Internacional de la gent gran, la Conselleria d'Afers Socials i Esports vol incidir en que, ara més que mai, s'han d'oferir recursos i prestacions que donin resposta a les necessitats de les persones grans dependents.