16 maig 2021 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

Les 442 farmàcies de les Illes Balears podran gestionar per via telemàtica més de 100.000 vals de mòrfics anuals NNota Informativa

El sistema està en fase de pilotatge i es generalitzarà a partir de l’1 de juny

Les 442 farmàcies de les Illes Balears podran gestionar per via telemàtica més de 100.000 vals de mòrfics anuals

La digitalització del procediment repercutirà en una agilitat i seguretat majors

A partir de l’1 de juny, les farmàcies de les Illes Balears gestionaran de manera telemàtica els vals de mòrfics que fins ara funcionaven a través de talonaris en paper, la qual cosa repercutirà en una agilitat i seguretat majors en la gestió de mòrfics. L’any 2020, la Direcció General de Prestacions i Farmàcia va lliurar 1.087 talonaris a les oficines de farmàcia, la qual cosa implica un total de 108.700 vals.

La Direcció General de Prestacions i Farmàcia, amb l’objectiu de millorar la qualitat dels serveis que presta a la ciutadania, aposta per la inversió en noves tecnologies i la contribució a la millora del medi ambient, per la qual cosa ha iniciat la implantació d’un sistema de gestió de vals d’estupefaents electrònics, emprant l’aplicació del gestor de vals d’estupefaents de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

Fins ara, els farmacèutics demanaven els talonaris de mòrfics a la Conselleria de Salut i Consum, la qual els remetia per correu certificat a les farmàcies. Després, les farmàcies, en funció de les necessitats, sol·licitaven la compra de mòrfics emprant els vals en paper que enviaven als magatzems distribuïdors de medicaments d’ús humà autoritzats per subministrar-los. A partir d’ara, tot aquest procés manual se substituirà per una eina informàtica, sense l’ús de paper i la circulació de vals en paper.

Una vegada superades les fases d’anàlisi, desenvolupament, integració i homologació per part dels agents implicats, l’AEMPS va autoritzar l’inici de la fase de pilotatge que va començar el dia 26 d’abril i que es preveu que acabi a finals del mes de maig.

En aquesta fase han participat els 5 magatzems de distribució de medicaments autoritzats per distribuir estupefaents a les Illes Balears i 30 oficines de farmàcia.

Un cop finalitzada la fase de pilotatge amb èxit, es farà extensiu a totes les oficines de farmàcia de les Illes Balears, que són 442. Els talonaris en paper es mantindran com a recurs i com a pla de contingència en el cas eventual que es produís una caiguda del sistema informàtic.

Tota aquesta labor de la Direcció General ha estat possible gràcies a la col·laboració del Servei d’Informàtica de la Conselleria de Salut i Consum, la Fundació Balear d’Innovació i Tecnologia (FBIT), el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears (COFIB), i els magatzems de distribució de medicaments i oficines de farmàcia implicats.