10 setembre 2021 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

InfoCOVID ha atès més d’1,2 milions de telefonades relacionades amb la pandèmia de COVID-19 NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

InfoCOVID ha atès més d’1,2 milions de telefonades relacionades amb la pandèmia de COVID-19

La línia oficial d’atenció telefònica acaba de complir un any

El 28 d’agost de 2020, el Servei de Salut va posar en marxa InfoCOVID (900 100 971) amb l’objectiu d’evitar el col·lapse de les diferents línies telefòniques d’atenció a l’usuari en matèria sanitària (Cita Prèvia, centres de salut i 061) provocat per les consultes relacionades amb la pandèmia, que comprometia l’accessibilitat dels usuaris al sistema sanitari i augmentava el risc de propagació del contagi i l’empitjorament de les patologies convencionals. InfoCOVID havia de complir certes premisses: solucionar els dubtes dels usuaris, detectar precoçment els contagis i donar cites, i evitar l’afluència presencial d’usuaris a l’atenció primària i als serveis hospitalaris d’urgències .

 

Aquell dia van començar a fer feina sis persones per torn; un any després, la plantilla per torn en els dies laborables és de setanta-cinc persones, i en aquest període han atès 1.214.142 telefonades. Així i tot, s’han anat habilitat altres línies telefòniques en funció de les necessitats:

  • InfoCOVID Pediàtric (900 700 222), orientada a l’assessorament dels menors de divuit anys i a la citació de menors de catorze anys en els punts Kid COVID.
  • Infovacuna (971 211 999), línia d’assessorament i citació per a la vaccinació de la COVID-19.
  • Infotarjeta (971 211 991), per a l’accés a la vaccinació de mutualistes, desplaçats i estrangers residents.
  • InfoAstraZeneca (971 211 998), línia d’assessorament sobre el vaccí d’AstraZeneca i els efectes secundaris d’aquest.
  • Infoturismo (971 211 991), per assessorar els turistes estrangers.
  • Autotest COVID (971 211 998), telèfon de repesca per les persones que no havien estat vaccinades.

 

 

Del total de telefonades ateses, gairebé la meitat (exactament 603.074) han estat per a InfoCOVID i InfoCOVID Pediàtric. Per la seva banda, Infovacuna ha atès 527.645 telefonades, i la resta han tingut com a destinataris Infotarjeta, Infoturismo i Autotest COVID.

 

A totes les telefonades ateses cal sumar-hi les que s’han fet des de cada dispositiu: durant tot l’any 2021, des de totes les línies s’han fet 486.310 telefonades relacionades amb la citació per a la vaccinació, amb gestions relatives a la pandèmia i per depurar les bases de dades. La suma de telefonades ateses i fetes ascendeix a 1.700.452.

 

A hores d’ara, els telèfons d’Infovacuna, InfoCOVID i Infoturismo continuen funcionant de 7.00 a 21.00 hores del dilluns al dissabte i de 8.00 a 21.00 hores el diumenge i els dies festius.