16 d’octubre 2018 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

El reforç d'atenció telefònica del Govern ha atès més de 1.500 telefonades de voluntaris durant el cap de setmana NNota Informativa

El reforç d'atenció telefònica del Govern ha atès més de 1.500 telefonades de voluntaris durant el cap de setmana

/ La Fundació Bit ha ampliat el servei al divendres festiu i al cap de setmana davant l'onada de solidaritat amb el Llevant mallorquí
/ Totes les que es trobaven a Mallorca es van oferir voluntàries per fer feina en qualque moment d’aquests dies i totes han cobert almanco un torn dels necessaris

El call-center d'atenció telefònica del Govern, depenent de la Fundació Bit, ha format part del dispositiu d'atenció a les persones voluntàries per ajudar a les famílies afectades per les inundacions del Llevant de Mallorca. A petició d'Emergències, i davant l'onada de solidaritat, es va establir un servei especial per a divendres dia 12 d'octubre i tot el cap de setmana. L'objectiu ha estat poder atendre la població que volia participar de les tasques de neteja i reconstrucció dels nuclis afectats per la torrentada.

Totes les persones que fan feina al 012 i que es trobaven a Mallorca, 13, han fet feina a qualque moment d'aquests 3 dies per a poder atendre els voluntaris. En total s'han pogut atendre 1.545 telefonades i s'han realizat unes 500 més, per mirar de trobar voluntaris amb perfils específics necessaris per a la reconstrucció dels pobles afectats. El dispositiu inicial de dia 12 d'octubre va ser de 3 persones i es va ampliar a 10 a migdia davant la gran quantitat de telefonades rebudes. Divendres 12 es van rebre 4.485 telefonades, de les quals es van atendre 980. Moltes de les telefonades que no es varen poder atendre corresponen a usuaris amb qui sí es va poder parlar en qualque moment del dia.

Dissabte 13 varen fer feina 8 persones del 012 i es varen atendre 368 telefonada de les 495 rebudes. A més, es van emetre més de 400 telefonades per demanar els perfils dels voluntaris, amb l'objectiu de prioritzar perfils tècnics com llanterners, picapedrers i  electricistes, entre d'altres. Diumenge  es varen mobilitzar 7 treballadores del call-center i es van atendre 197 telefonades de les 205 rebudes.

En total, durant els 3 dies hi han fet feina, per torns, 13 persones. Totes les que es trobaven a Mallorca es van oferir voluntàries per fer feina en qualque moment d’aquests dies i totes han cobert almanco un torn dels necessaris. El Govern vol agrair la bona predisposició de les persones que fan feina al call-center de la Fundació Bit, així com a tot el dispositiu especial d'emergències i també de les persones que han participat voluntàriament al dispositiu de neteja i reconstrucció del Llevant mallorquí.