5 juny 2020 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

COVID-19: CONSELL DE GOVERN: CONTRACTACIÓ D’EMERGÈNCIA DE SERVEIS I SUBMINISTRAMENTS PER UN VALOR D’1,05 M € CConsell de Govern

COVID-19: CONSELL DE GOVERN: CONTRACTACIÓ D’EMERGÈNCIA DE SERVEIS I SUBMINISTRAMENTS PER UN VALOR D’1,05 M €

\ Entre les contractacions destaca l’arrendament de dos avions xàrter per dur mercaderies des de la Xina
\ També s’ha contractat el subministrament de material informàtic i ecògrafs de butxaca


El Consell de Govern s’ha donat per assabentat de les contractacions d’emergència de subministraments i serveis a càrrec del Servei de Salut per un valor d’1.055.173 €. Es tracta, entre d’altres, de serveis de bugaderia, vigilància o neteja, del subministrament de material informàtic, de plataformes de gestió d’espera o monitors destinats a informar els pacients. També s’han duit a terme obres d’instal·lació de portes automàtiques i mampares, o separació de circuits per mantenir una activitat sanitària assistencial correcta de lluita contra la COVID-19. Concretament, les contractacions d’emergència són les següents:

— Activitats duites a terme des dels Serveis Centrals i la Central de Compres del Servei de Salut:
* Adquisició de 100.000 escovillons per prendre mostres biològiques per un import de 144.800 €.
* Arrendament de dos avions xàrter per dur mercaderies per un import de 606.000 €.
* Arrendament del servei de transport amb avió de Xangai a Palma d’una part de les mercaderies adquirides a la Xina per un import de 99.114 €.
* Contractació del servei de les gestions necessàries per a l’adquisició i els tràmits duaners d’una part del material sanitari, per un import de 19.801 €.

— Contractacions i adquisicions corresponents a l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera:
* Contractació d’un servei de bugaderia per un import de 1.311 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.
* Contractació d’un servei d’àpats per un import de 726 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.
* Contractació d’un servei de neteja per un import de 1.933 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.
* Contractació d’un servei d’àpats per un import de 3.134 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.
* Adquisició de quinze impressores, trenta càmeres web i trenta auriculars per un import de 6.141 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.
* Adquisició de dos videolaringoscopis per un import de 15.320 €, corresponent al Servei d’Hospitalització.

— Contractacions corresponents a l’Àrea de Salut de Menorca:
* Contractació d’un servei de plataformes de gestió d’espera per un import de 53.103 €, corresponent al Servei de Consultes de l’Hospital Mateu Orfila.
* Contractació d’un servei de vigilància per un import de 12.256 €, corresponent a un hotel medicalitzat.

— Adquisició de setanta monitors per un import de 19.208 €, corresponents a la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca.

— Adquisició de dos ecògrafs de butxaca per un import de 9.000 €, per al Servei de Pneumologia, corresponents a l’Hospital de Manacor.

— Contractacions i adquisicions corresponents a l’Hospital Universitari Son Espases:
* Adquisició de quatre ordinadors per un import de 5.552 €, corresponent al Servei de Microbiologia.
* Pròrroga extraordinària del servei de neteja del centre d’especialitats El Carme, per un import de 4.349 €, per als Serveis Generals.
* Contractació d’obres per un import de 53.424 €, corresponent als Serveis Generals.

El 18 de març de 2020 el Consell de Govern va aprovar l’acord de mesures que s’han d’adoptar en matèria de contractació pública a conseqüència de la declaració d’estat d’alarma per gestionar la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Això va suposar que a tots els contractes subscrits per l’Administració de la Comunitat Autònoma i el sector públic instrumental els fos aplicable la tramitació d’emergència.