12 d’abril 2020 <10aL>Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball

COVID-19: Les línies d’atenció de la Conselleria de Treball han atès ja més de 22.000 consultes NNota Informativa

COVID-19: Les línies d’atenció de la Conselleria de Treball han atès ja més de 22.000 consultes

Des de la seva posada en marxa, el passat 20 de març, més de 22.000 consultes han entrat a les bústies de correu electrònic i a la línia telefònica habilitades per la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball per resoldre dubtes laborals i empresarials davant la situació generada pel COVID19 i la declaració de l’estat d’alarma.

En total, hi ha 18 persones del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) responent a les cridades de la línia telefònica distribuïdes en tres torns que han atès 17.001 telefonades entre el 20 de març i el 8 d’abril. Pel que fa als correus electrònics, les altres 18 persones encarregades de respondre’ls n’han rebut 5.475. D’aquests, 2.311 han entrat a través de l’adreça dirigida a les empreses i 3.164 ho han fet a través de la bústia laboral. Així, el total de consultes rebudes és de 22.472 en tres setmanes.

Els dubtes més freqüents, tant per a les persones treballadores com per a les empreses, estan relacionats amb la presentació d’ERTO (Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació), dubtes sobre la inclusió de les persones fixes discontínues als ERTO, preguntes sobre les prestacions i els subsidis a què tenen dret les persones treballadores i qüestions relacionades amb els tràmits per inscriure’s al SOIB.

La línia telefònica, 900 101 798, té un horari d’atenció de dilluns a divendres de 8h a 20h i els dissabtes de 9 a 14:30h. Tant al telèfon com a les dues adreces de correu electrònic habilitades, laboral@coronavirus.caib.es i empresa@coronavirus.caib.es, es responen dubtes a les persones assalariades, a les empreses i a les persones autònomes.